Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Zubčić, Sanja | 6 |
0 |
4 |
Cilj je ovoga predmeta uputiti studente u razvoj oblika hrvatskoga jezika te ih osposobiti za samostalnu dijakronijsku morfološku analizu.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Osnove historijske lingvistike. Jezične promjene (language change). Gramatikalizacija. Morfološki sustav praslavenskoga i općeslavenskoga jezika. Povijest i kronologija jezičnih mijena od općeslavenskoga prema hrvatskome. Ostvaraji u različitim sustavima hrvatskoga jezika. Akcenatska tipologija.
predavanja, seminari i radionice, mentorski rad, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4. Metoda procjene |
predavanje, samostalni zadaci, mentorski rad | aktivna rasprava | opisati okvire i metodologiju historijske lingvistike i teorije jezičnih promjena |
usmeni ispit |
seminar, samostalni zadaci, mentorski rad | samostalan rad | rekonstruirati polazišni morfološki oblik, uz posredstvo crkvenslavenskoga jezika | istraživački zadatak |
predavanje | rad na tekstu | objasniti razvoj morfološkoga sustava od praslavenskoga jezika naovamo | usmeni ispit i istraživanje |
seminar, samostalni zadaci, mentorski rad | rad na tekstu, istraživanje | protumačiti pojam akcenatske tipologije i primijeniti na građu | istraživanje |
seminar, samostalni zadaci, mentorski rad | rad na tekstu, istraživanje | objasniti realizacije u različitim sustavima hrvatskoga jezika | usmeni ispit, istraživanje |
seminar, samostalni zadaci, mentorski rad | rad na tekstu, istraživanje | utvrditi sposobnost planiranja vlastita istraživanja | usmeni ispit, istraživanje |
Istraživanje, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Istraživanje | 1,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Usmeni ispit | 1,25 | 0% |
50 % ocjene nosi istraživački zadatak utvrđivanja podrijetla pojedinih oblika i tumačenje njihova razvoja i 50 % ocjene nosi usmeni ispit.
50 % ocjene nosi istraživački zadatak utvrđivanja podrijetla pojedinih oblika i tumačenje njihova razvoja i 50 % ocjene nosi usmeni ispit.
Studenti su dužni napraviti dijakronijsku morfološku analizu na odabranom predlošku (probir predloška ovisit će o području interesa studenta i temi doktorskog rada) te položiti usmeni ispit.
Anketa.