Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Zubčić, Sanja | 6 |
0 |
4 |
Cilj je ovoga predmeta uputiti studente u razvoj glasova hrvatskoga jezika i njihove alternacije te ih osposobiti za samostalni dijakronijsku fonološku analizu.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Osnove historijske lingvistike. Jezične promjene (language change). Fonološki sustav praslavenskoga i općeslavenskoga jezika (vokalizam, konsonantizam, akcentuacija). Povijest i kronologija jezičnih mijena od općeslavenskoga prema hrvatskome. Glasovni ostvaraji u različitim sustavima hrvatskoga jezika.
predavanja, seminari i radionice, mentorski rad, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4. Metoda procjene |
predavanje | aktivna rasprava | opisati okvire i metodologiju historijske lingvistike i teorije jezičnih promjena |
usmeni ispit |
predavanje | ekscerpcija iz literature | identificirati vrste glasovnih promjena i zakona | glosar |
predavanje | rad na tekstu | objasniti razvoj fonološkoga sustava od praslavenskoga jezika naovamo | usmeni ispit i istraživanje |
seminar, samostalni zadatci | rad na tekstu, istraživanje | utvrditi podrijetlo glasova i naglasnih jedinica | istraživanje |
seminar, mentorski rad | rad na tekstu, istraživanje | objasniti realizacije u različitim sustavima hrvatskoga jezika | usmeni ispit, istraživanje |
seminar | rad na tekstu, istraživanje | pokazati sposobnost planiranja vlastita istraživanja | usmeni ispit, istraživanje |
Istraživanje, Pohađanje nastave, Portfolio, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Istraživanje | 1,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Portfolio | 0,3 | 0% |
Usmeni ispit | 0,95 | 0% |
50 % ocjene nosi istraživački zadatak, 40 % usmeni ispit, a 10 % opseg i kakvoća glosara.
50 % ocjene nosi istraživački zadatak, 40 % usmeni ispit, a 10 % opseg i kakvoća glosara.
Studenti su dužni izraditi glosar pojmova, napraviti dijakronijsku fonološku analizu na odabranom predlošku (probir predloška ovisit će o području interesa studenta i temi doktorskog rada) te položiti usmeni ispit.
Anketa.