Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Belaj, Branimir | 4 |
0 |
6 |
Cilj je predmeta sustavno upoznati studente s različitim tradicijskofilološkim i suvremenolingvističkim polazištima na kojima je utemeljeno današnje proučavanje morfoloških padeža u sustavima flektivnih jezika, uputiti ih u različite teorijsko-metodološke aspekte suvremenih formalno i funkcionalno utemeljenih analiza navedene gramatičke kategorije te im približiti kognitivni uvid u padežni sustav hrvatskog standardnog jezika.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Predmet uvodi studente u složenu problematiku opisa morfoloških padeža u flektivnim jezicima kroz: 1) sustavan pregled različitih načina proučavanja navedene gramatičke kategorije od poznatih početaka lingvističke misli do danas; 2) analize i usporedbe različitih, često i vrlo oprečnih, definicija te kategorije u suvremenim teorijsko-metodološkim pristupima formalnog i funkcionalnog predznaka te 3) konkretnu primjenu suvremenih kognitivno utemeljenih postavki u gramatičkome opisu i analizi padežnoga sustava hrvatskoga jezika.
Tematsku okosnicu predmeta stoga čine sljedeće cjeline:
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
predavanje seminarsko izlaganje |
slušanje izlaganja, analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, sustavno opažanje i zaključivanje | klasificirati različite tradicijske i suvremene pristupe u proučavanju padeža s obzirom na kronologiju njihova pojavljivanja | aktivnost studenata u nastavi ocjena seminarskoga rada pismeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje grupna rasprava |
slušanje izlaganja, analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, sustavno opažanje i zaključivanje | usporediti raznovrsne tradicijske i suvremene teorijske pristupe padežnoj problematici | aktivnost studenata u nastavi ocjena seminarskoga rada pismeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje grupna rasprava |
slušanje izlaganja, analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, sustavno opažanje i zaključivanje | upotrijebiti primjeren teorijsko-metodološki aparat za analizu padežne problematike u hrvatskome jeziku i standardnim jezicima nastalim na štokavskoj osnovici | aktivnost studenata u nastavi ocjena seminarskoga rada pismeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje grupna rasprava |
slušanje izlaganja, analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, sustavno opažanje i zaključivanje | prezentirati vlastite zaključke vezane uz padežnu problematiku na temelju teorijskog znanja i samostalno provedene analize | aktivnost studenata u nastavi ocjena seminarskoga rada pismeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje grupna rasprava |
slušanje izlaganja, analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, sustavno opažanje i zaključivanje | valorizirati suprotstavljene argumente vezane uz padežnu problematiku s obzirom na njihovu teorijsku i metodološku utemeljenost i potkrijepljenost | aktivnost studenata u nastavi ocjena seminarskoga rada pismeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje grupna rasprava |
slušanje izlaganja, analiza literature, aktivno sudjelovanje u raspravi, suradnja, sustavno opažanje i zaključivanje | valorizirati relevantnost znanstvenih podataka | aktivnost studenata u nastavi |
Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,75 | 0% |
Pisani ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena seminarskoga rada i ocjena iz završnoga pisanog ispita: 50 % konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada, a 50 % ocjena iz završnoga pisanog ispita.
Iz obaju elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100 % ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60 % ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Obveze studenata
Pohađanje nastave, seminarski rad, pismeni ispit.
Završna studentska anketa