Etika istraživanja u primijenjenoj lingvistici

 

Naziv kolegija:
Etika istraživanja u primijenjenoj lingvistici
Šifra ISVU:
264921
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:

Studij
Godina
Semestar
Status
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje
2.g.
zimski
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Cergol, Kristina
10
0
0

 

Ciljevi i zadaci:

  • upoznati studente s makroetičkim (kodeksi, povjerenstva) i mikroetičkim (etički važni trenutci u istraživanju) aspektom promišljanja o etici istraživanja u primijenjenoj lingvistici
  • osposobiti studente da vode računa o etici tijekom cijelog procesa pripreme, provođenja istraživanja i diseminacije rezultata
  • osposobiti studente za pripremu nacrta doktorskog rada s obzirom na njezin etički aspekt

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • prepoznati etičke probleme u pripremi i provođenju istraživanja, obradi i diseminaciji rezultata u primijenjenoj lingvistici
  • izabrati primjerena kontekstualizirana etička rješenja u pripremi i provođenju istraživanja
  • razlikovati makroetičke i mikroetičke principe pri odabiru primjerenih etičkih postupaka
  • kompetentno raspravljati o etičkim aspektima vlastitog znanstveno-istraživačkog rada
  • planirati vlastito istraživanje s obzirom na etički aspekt

Sadržaj predmeta:

Potreba promišljanja o etici istraživanja u primijenjenoj lingvistici, makroetički i mikroetički pristup u sinergiji te etički važni trenutci, priprema i provođenje istraživanja sa sudionicima, pristup sudionicima i odnosi moći, pisani pristanak, ranjive skupine sudionika, kompenzacija/nagrada, specifičnosti vezane uz odabrane metodologije istraživanja (istraživanje u razredu, snimanje audio i video zapisa, intervju, upitnik), istraživanja koja se provode putem interneta, problemi vezani uz analizu i prikaz podataka, anonimnost vs. anonimizacija, čuvanje i zaštita (osobnih) podataka, Opća uredba o zaštiti podataka EU, priprema sinopsisa u smislu predviđanja etičkih problema istraživanja, etički kodeksi i procedure, izvještavanje i recenzija.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4. Metoda procjene
predavanja, rasprava na nastavi primjena makroetičkih aspekata na nacrtu vlastitog istraživanja prepoznati etičke probleme u pripremi i provođenju istraživanja, obradi i diseminaciji rezultata u primijenjenoj lingvistici
 
usmeni ispit na temelju projekta, projekt
predavanja, rasprava na nastavi, samostalni zadaci prepoznavanje problema i predlaganje rješenja izabrati primjerena kontekstualizirana etička rješenja u pripremi i provođenju istraživanja
 
aktivnost na satu, projekt
predavanja, rasprava na nastavi prepoznavanje, predviđanje i rješavanje mikroetičkih aspekata na nacrtu vlastitog istraživanja razlikovati makroetičke i mikroetičke principe pri odabiru primjerenih etičkih postupaka
 
usmeni ispit na temelju projekta
predavanja, samostalni zadaci prepoznavanje problema i predlaganje rješenja kompetentno raspravljati o etičkim aspektima vlastitog znanstveno-istraživačkog rada
 
aktivnost na satu
predavanja, rasprava na nastavi predstavljanje tijeka vlastitog istraživanja i planirane diseminacije s obzirom na etički aspekt planirati vlastito istraživanje s obzirom na etički aspekt aktivnost na satu, projekt, usmeni ispit

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,75 0%
Pohađanje nastave 0,25 0%
Usmeni ispit 1 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Aktivnost u nastavi, projekt, usmeni ispit.

Primjer izračunavanja ocjene:

Aktivnost u nastavi, projekt, usmeni ispit.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Obveze studenata

Pohađanje predavanja, promišljanje o mogućim etičkim problemima s kojima će se studenti susresti u provođenju istraživanja predviđenoga za njihove doktorske radove i razgovor o pročitanoj literaturi. Projekt. Usmeni ispit.

 

 

Obavezna literatura:

  1. Cergol, K. (2021). Etika istraživanja u primijenjenoj lingvistici: rad sa sudionicima. U: Nigoević, M. i Vlastelić, A. (Ur.) Odjeci SCIMETH-a (izazovi lingvističkih istaživanja). Split – Rijeka: Sveučilište u Splitu, Filozofski fakutlet - Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakutlet, Centar za jezična istraživanja  - Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku. (str. 53-76) ISBN: 978-953-352-071-1 (tisak), 978-953-352-072-0 (online)
  2. Cergol, K. (2021). Etika istraživanja u primijenjenoj lingvistici. Zagreb: Srednja Europa.
  3. De Costa, Peter I. (Ur.). (2016). Ethics in Applied Linguistics Research: Language Researcher Narratives. New York – London: Routledge Taylor and Francis Group.
  4. Oliver, Paul. (2010). The student's guide to research ethics (2nd ed.). Maidenhead: Open University Press.

Dopunska literatura:

  1. Alderson, Priscilla i Morrow, Virginia. (2011). The Ethics of Research with Children and Young People, Los Angeles – London – New Delhi – Singapore – Washington DC: Sage.
  2. Christensen, Pia i James, Allison. (Ur.) (2008). Research with Children: perspectives and practices, New York – London: Routledge Taylor and Francis Group.
  3. Eckert, Penelope. (2013). Research Ethics in Linguistics. U: Robert Podesva and Devyani Sharma (Ur.). Cambridge Handbook in Research Methods in Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press, str. 11-26.
  4. Guillemin, Marilys i Gillam, Lynn (2004). Ethics, Reflexivity, and Ethically Important Moments in Research. Qualitative Inquiry 10(2), 261-280.
  5. Kubanyiova, Magdalena (2008). Rethinking Research Ethics in Contemporary Applied Linguistics: The Tension Between Macroethical and Microethical Perspectives in Situated Research. The Modern Language Journal 92(4), 503-518.
  6. Madge, Clare i dr. (2016). Exploring online research methods in a virtual training environment. University of Leicester – ESRC. Preuzeto 25. rujna 2017. s http://www.restore.ac.uk/orm/ethics/ethprint3.pdf

 

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Sukladno sustavu upravljanja kvalitetom Sveučilišta, kvaliteta i uspješnost izvedbe predmeta prati se samovrednovanjem nastavnika i anketiranjem polaznika, te statističkom analizom uspješnosti studenata na temelju podataka Studentske referade.

Ostale informacije: