Uređivanje znanstvenih publikacija

 

Naziv kolegija:
Uređivanje znanstvenih publikacija
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
2
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:

Studij
Godina
Semestar
Status
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje
2.g.
zimski
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Mikić Čolić, Ana
3
0
4

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj je ovoga predmeta upoznati studente s vrstama znanstvenih publikacija s naglaskom na vrste uredničkih publikacija te načine njihove pripreme za objavljivanje (oblikovanje teksta, prilozi tekstu, nosači teksta – tradicionalni i moderni, elektronički, tisak).

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • odabrati prikladnu vrstu publikacije s obzirom na znanstvene potrebe
  • predvidjeti faze pripreme i uređivanja znanstvene publikacije
  • valorizirati znanstvenu uredničku publikaciju
  • kreirati vlastiti plan uređivanja znanstvene publikacije

Sadržaj predmeta:

Vrste znanstvenih publikacija, vrste uredničkih publikacija, vrednovanje uredničkih publikacija. Priprema uredničke publikacije za objavljivanje i tisak. Izrada plana uređivanja znanstvene publikacije.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, mentorski rad, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4. Metoda procjene
predavanje, videoprikazi, seminari, studije slučaja, zadaci slušanje izlaganja, rad na zadacima odabrati prikladnu vrstu publikacije s obzirom na znanstvene potrebe samostalni zadaci
predavanje, videoprikazi, seminari, studije slučaja, zadaci slušanje izlaganja, rad na zadacima predvidjeti faze pripreme i uređivanja znanstvene publikacije samostalni zadaci
predavanje, videoprikazi, seminari, studije slučaja, zadaci slušanje izlaganja, rad na zadacima valorizirati znanstvenu uredničku publikaciju samostalni zadaci
predavanje, mentorski rad/konzultativna nastava slušanje izlaganja, izrada vlastitog plana znanstvenog događanja kreirati vlastiti plan uređivanja znanstvene publikacije plan uređivanja znanstvene publikacije

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Pohađanje nastave, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Pohađanje nastave 0,175 0%
Seminarski rad 1,825 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Studenti ostvaruju ocjenske bodove redovitim pohađanjem nastave (uz dosljedno rješavanje samostalnih zadataka) te izradom vlastitog plana uređivanja znanstvene publikacije. Umjesto završnog ispita student predaje 1) rješenja samostalnih zadataka (30 ocjenskih bodova ili 30% ocjene) te 2) vlastiti plan organizacije znanstvenog događanja (70 ocjenskih bodova ili 70% ocjene). Prethodno navedeno sumarno čini konačnu ocjenu (100 ocjenskih bodova ili 100% ocjene). Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 61 ocjenski bod ili 61% ocjene. Skala je ocjenjivanja sljedeća: 61%–70% = dovoljan (2), 71%–80% = dobar (3), 81%–90% = vrlo dobar (4), 91%–100% = izvrstan (5).

Primjer izračunavanja ocjene:

Studenti ostvaruju ocjenske bodove redovitim pohađanjem nastave (uz dosljedno rješavanje samostalnih zadataka) te izradom vlastitog plana uređivanja znanstvene publikacije. Umjesto završnog ispita student predaje 1) rješenja samostalnih zadataka (30 ocjenskih bodova ili 30% ocjene) te 2) vlastiti plan organizacije znanstvenog događanja (70 ocjenskih bodova ili 70% ocjene). Prethodno navedeno sumarno čini konačnu ocjenu (100 ocjenskih bodova ili 100% ocjene). Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 61 ocjenski bod ili 61% ocjene. Skala je ocjenjivanja sljedeća: 61%–70% = dovoljan (2), 71%–80% = dobar (3), 81%–90% = vrlo dobar (4), 91%–100% = izvrstan (5).

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Uz redovno pohađanje nastave (min. 70 %) studenti su dužni izraditi i predati vlastiti plan organizacije znanstvenog događanja.

 

 

Obavezna literatura:

  1. Zvonimir Jakobović, Pisanje i uređivanje stručnih i znanstvenih publikacija, Kiklos, Zagreb, 2013.
  2. Dubravka Oraić Tolić, Akademsko pismo, Naklada Ljevak, Zagreb, 2011.
  3. Josip Silić, Funkcionalni stilovi hrvatskog jezika, Disput, Zagreb, 2006.

Dopunska literatura:

  1. Ante Simonić, Znanost: najveća avantura i izazov ljudskog roda, Rijeka, 1999.
  2. Citing & Referencing Guide: Harvard Style, University College, London, 2008. (http://www.imperial.ac.uk/Library/pdf/Harvard_referencing.pdf).
  3. Željko Pavić, Antun Šundalić, Uvod u metodologiju društvenih znanosti, Filozofski fakultet, Osijek, 2021.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Povratne informacije studenata tijekom nastave, konzultacije, evaluacija nastave.

Ostale informacije: