Individualne razlike u učenju stranog jezika

 

Naziv kolegija:
Individualne razlike u učenju stranog jezika
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:

Studij
Godina
Semestar
Status
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje
1.g.
ljetni
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Pavičić Takač, Višnja
6
0
4

 

Ciljevi i zadaci:

Cilj je predmeta dati pregled o područjima u kojima se učenici stranog jezika međusobno razlikuju te osvijestiti studente o ulozi individualnih razlika u učenju stranog jezika. Cilj je osposobiti studente da odaberu i kritički prosuđuju postojeću literaturu u području individualnih razlika te analiziraju metodološke postupke i mjerne instrumente i procjenjuju rezultate istraživanja istraživanje individualnih razlika. Konačno, cilj je osposobiti studente za osmišljavanje istraživanja jednog od individualnih čimbenika po vlastitom izboru.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • objasniti ulogu individualnih razlika u učenju stranog jezika
  • analizirati metodološke postupke i mjerne instrumente za istraživanje individualnih razlika
  • kritički prosuditi literaturu i rezultate istraživanja individualnih razlika
  • oblikovati jasna istraživačka pitanja pogodna za empirijsko istraživanje
  • odabrati adekvatne tehnike prikupljanja i analize podataka koja daju odgovor na postavljena istraživačka pitanja

Sadržaj predmeta:

Pojam individualnih razlika među učenicima stranog jezika. Individualne razlike kao čimbenici u učenju stranog jezika. Individualne razlike u teorijama usvajanja drugog jezika. Kognitivni i afektivni čimbenici (prirodna sklonost, inteligencija, strah od stranog jezika, motivacija, inteligencija, stavovi i vjerovanja, osobine ličnosti, stilovi učenja, strategije učenja jezika i samoregulacija, spol). Metodologija istraživanja individualnih razlika. Studenti primjenjuju stečena znanja u izradi prijedloga istraživanja jednog od čimbenika iz područja individualnih razlika.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
predavanje, grupna rasprava, seminar slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava objasniti ulogu individualnih razlika u učenju stranog jezika zadatak izvedbe
grupna rasprava, upućivanje na samostalni rad, seminar rasprava, samostalni rad analizirati metodološke postupke i mjerne instrumente za istraživanje individualnih razlika zadatak izvedbe
upućivanje na samostalni rad samostalni rad kritički prosuditi literaturu i rezultate istraživanja individualnih razlika referat, seminarski rad (izrada nacrta sinopsisa)
upućivanje na samostalni rad samostalni rad oblikovati jasna istraživačka pitanja pogodna za empirijsko istraživanje referat, seminarski rad (izrada nacrta sinopsisa)
upućivanje na samostalni rad samostalni rad odabrati adekvatne tehnike prikupljanja i analize podataka koja daju odgovor na postavljena istraživačka pitanja referat, seminarski rad (izrada nacrta sinopsisa)

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Referat, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,25 0%
Pohađanje nastave 0,25 0%
Referat 1 0%
Seminarski rad 1,5 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Ocjena iz predmeta oblikovat će se na temelju aktivnost na nastavi (10 %), izradi samostalnih zadataka (20 %), usmene prezentacije (10 %) i ocjene iz nacrta sinopsisa (60 %).

Primjer izračunavanja ocjene:

Ocjena iz predmeta oblikovat će se na temelju aktivnost na nastavi (10 %), izradi samostalnih zadataka (20 %), usmene prezentacije (10 %) i ocjene iz nacrta sinopsisa (60 %).

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Obveze studenata

Studenti moraju aktivno sudjelovati u nastavi, izraditi zadane skupne i samostalne zadatke, pripremiti usmenu prezentaciju i seminarski rad (nacrt sinopsisa).

 

 

Obavezna literatura:

  1. Zoltán Dörnyei, The Psychology of the Language learner: Individual differences in second language acquisition. Lawrence Erlbaum, 2005.
  2. Zoltán Dörnyei i Stephen Ryan. The Psychology of the Language Learner Revisited. Routledge, 2015.
  3. Jelena Mihaljević Djigunović. Uloga afektivnih faktora u učenju drugoga jezika. Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 1998.
  4. Peter Robinson (ur.), Individual Differences and Instructed Language Learning. John Benjamins, 2002.

Dopunska literatura:

  1. Jane Arnold (ur.), Affect in Language Learning. Cambridge University Press, 1999.
  2. Zoltán Dörnyei, Teaching and Researching Motivation. Longman, 2001.
  3. Sarah Mercer, Stephen Ryan i Marion Williams, Psychology for Language Learning: Insights from Research, Theory and Practice. Palgrave Macmillan, 2012.
  4. Jelena Mihaljević Djigunović, Strah od stranoga jezika. Ljevak, 2002.
  5. Rebecca Oxford, Teaching and Researching Language Learning Strategies: Self-regulation in context. Routledge. 2017 (2. izdanje).
  6. Mirosłav Pawlak (ur.), New Perspectives on Individual Differences in Language Learning and Teaching. Springer, 2012.
  7. Susanne M. Reiterer (ur.), Exploring Language Aptitude: Views from Psychology, the Language Sciences, and Cognitive Neuroscience. Springer, 2018.
  8. Višnja Pavičić Takač, Vocabulary Learning Strategies and Foreign Language Acquisition. Multilingual Matters, 2008.
  9. članci iz časopisa

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Anketa.

Ostale informacije: