Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pon, Leonard | 4 |
2 |
4 |
Cilj je predmeta u prvom redu upoznavanje s mjestom gramatike u komunikacijskoj kompetenciji te njezinom ulogom u međuljudskoj jezičnoj komunikaciji, a zatim i upoznavanje s morfološkim i sintaktičkim razvojem u procesu ovladavanja njemačkim jezikom radi stjecanja znanja i vještina za osmišljavanje i provedbu vlastitog istraživanja bez obzira na radni jezik studenta.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Gramatika i komunikacija: mjesto gramatike u modelima jezične komunikacijske kompetencije te odnos gramatike i razvoja sposobnosti usmenog i pismenog izražavanja. Gramatika u kontekstu teorija usvajanja drugog i stranog jezika. Gramatika i jezični razvoj pojedinca te čimbenici koji utječu na taj razvoj. Redoslijed ovladavanja gramatičkim strukturama. Kritički pregled odabranih studija o morfološkom i sintaktičkom razvoju u procesu ovladavanja njemačkim jezikom – pitanje roda, padeža i deklinacije, inverzija, zavisna rečenica itd. – s osobitim osvrtom na metodologiju istraživanja.
predavanja, seminari i radionice, vježbe, mentorski rad, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, vježbe | aktivno slušanje, rasprava | usporediti sličnosti i razlike statusa gramatike u različitim modelima komunikacijske kompetencije | seminarski rad |
predavanje, vježbe | aktivno slušanje, sudjelovanje u raspravi i rješavanje zadataka | oblikovati zaključke o načinu ovladavanja odabranog aspekta gramatike utemeljene na dostupnoj literaturi | seminarski rad |
radionica, organizacija samostalnog rada studenata | sudjelovanje u raspravi i rješavanje zadataka, analiza metodologije istraživanja suprotstavljanjem postavljenog cilja, istraživačkih pitanja, hipoteza, sudionika i instrumenata | kritički prosuditi prednosti i nedostatke metodologije s obzirom na postavljeni cilj istraživanja | seminarski rad |
predavanje, organizacija samostalnog rada studenata | aktivno slušanje, sudjelovanje u raspravi i rješavanje zadataka, samostalni rad studenata | osmisliti istraživačka pitanja i hipoteze u vezi s ovladavanjem odabranog aspekta gramatike | seminarski rad |
predavanje, organizacija samostalnog rada studenata | aktivno slušanje, sudjelovanje u raspravi i rješavanje zadataka, samostalni rad studenata | odabrati odgovarajući instrument za prikupljanje podataka u vezi s ovladavanjem odabranog aspekta gramatike | seminarski rad |
predavanje, vježbe, organizacija samostalnog rada studenata | aktivno slušanje, sudjelovanje u raspravi i rješavanje zadataka, samostalni rad studenata | odabrati odgovarajući korpus usmene ili pismene jezične proizvodnje za potrebe vlastitog istraživanja | seminarski rad |
organizacija samostalnog rada studenata, mentorski rad | samostalni rad studenata, konzultacije | primjenjivati etička načela u radu sa sudionicima istraživanja | seminarski rad |
organizacija samostalnog rada studenata, mentorski rad | samostalni rad studenata, konzultacije | prikazati vlastito istraživanje u pisanom obliku | seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Istraživanje | 0,75 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Seminarski rad | 1,5 | 0% |
Ocjenjuje se pisani seminarski rad.
Ocjenjuje se pisani seminarski rad.
Obveze studenata
Pohađanje nastave, sudjelovanje u raspravama, te izrada seminarskog rada.
Anketa. Po potrebi intervju.