Jezična svjesnost

 

Naziv kolegija:
Jezična svjesnost
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:

Studij
Godina
Semestar
Status
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje
1.g.
ljetni
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Bagarić Medve, Vesna
6
0
4

 

Ciljevi i zadaci:

Ciljevi predmeta jesu:

  • pružiti recentne spoznaje o konceptu jezične svjesnosti, ulozi jezične svjesnosti u ovladavanju jezikom i jezičnoj uporabi i metodologiji istraživanja jezične svjesnosti,
  • potaknuti na istraživanje određenog aspekta jezične svjesnosti.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • kritički prosuditi istraživanja određenih aspekata jezične svjesnosti
  • osmisliti istraživanje određenog aspekta jezične svjesnosti
  • napisati prijedlog istraživanja određenog aspekta jezične svjesnosti
  • utvrditi sposobnost samostalnog rada

Sadržaj predmeta:

Koncept jezične svjesnosti i njegov razvoj; domene i vrste jezične svjesnosti; jezična svjesnost i ovladavanje (inim) jezikom; jezična svjesnost i poučavanje (inoga) jezika; jezična svjesnost i prevođenje; metodologija istraživanja jezične svjesnosti. 

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
predavanje, grupna rasprava, seminari aktivno slušanje, izražavanje i argumentiranje mišljenja kritički prosuditi  istraživanja određenih aspekata jezične svjesnosti aktivnost u nastavi
upućivanje na samostalni rad, seminari pregled relevantne literature, osmišljavanje istraživanja (ciljevi, istraživačka pitanja, hipoteze, metode prikupljanja i analize podataka) osmisliti istraživanje određenog aspekta jezične svjesnosti referat, esej (nacrt sinopsisa)
upućivanje na samostalni rad, seminari pisanje prijedloga istraživanja napisati prijedlog istraživanja određenog aspekta jezične svjesnosti esej (nacrt sinopsisa)
upućivanje na samostalni rad, seminari pisanje prijedloga istraživanja utvrditi sposobnost samostalnog rada esej (nacrt sinopsisa)

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Esej, Pohađanje nastave, Referat

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno i pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,75 0%
Esej 1,25 0%
Pohađanje nastave 0,25 0%
Referat 0,75 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Ocjena iz predmeta oblikovat će se na temelju ocjene za sudjelovanje u aktivnostima na nastavi (20 %), ocjene iz referata (prezentacije) (30%) i ocjene iz eseja (nacrt sinopsisa) (50 %).

Primjer izračunavanja ocjene:

Ocjena iz predmeta oblikovat će se na temelju ocjene za sudjelovanje u aktivnostima na nastavi (20 %), ocjene iz referata (prezentacije) (30%) i ocjene iz eseja (nacrt sinopsisa) (50 %).

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Obveze studenata

Pohađanje nastave (min. 70% nastavnih sati), sudjelovanje u aktivnostima na nastavi, referat (prezentacija), esej (nacrt sinopsisa).

 

 

Obavezna literatura:

Nastavni materijali koje pripremi izvođač predmeta (npr. uručeni na nastavi i/ili dostupni na Moodle-platformi predmeta).

Dopunska literatura:

  1. Cenoz, Jasone, Gorter, Durk i May, Stephen (ur.) (2017) Language Awareness and Multilingualism (3.izd.). Springer.
  2. Fairclough, Norman (ur.) (1990) Critical Language Awareness. Longman.
  3. Garrett, Peter i Cots, Josep M. (2018) The Routledge Handbook of Language Awareness. Routledge.
  4. Hawkins, Eric W. (1994) Awareness of Language. Cambridge University Press.
  5. James, Carl i Garrett, Peter (ur.) (1991) Language Awareness in the Classroom.Longman.
  6. Łyda, Andrzej i Szcześniak, Konrad (ur.) (2014) Awareness in Action: The Role of Consciousness in Language Acquisition. Springer.
  7. Članci iz časopisa Language Awareness i drugih relevantnih časopisa.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Evidencija o pohađanju nastave, individualne konzultacije, kontinuirano praćenje, studentska anketa.

 

Ostale informacije: