Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Gradečak, Tanja | 5 |
5 |
0 |
Temeljni je cilj predmeta podučiti studente mogućnostima opisa odnosa između strukture leksikona nekog jezika, dakle leksičkih jedinica i njihova značenja; proučavati odnos morfološke strukture leksema i unutrašnje organizacije leksikona temeljenog na međusobnim odnosima leksema. Sekundarni je cilj predmeta podučiti studente načelima leksikografskog rada i organizacije različitih tipova rječnika kako bi bili u stanju samostalno analizirati kako se unutrašnja struktura leksikona reflektira u leksikografiji, tj. rječnicima.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Sadržaj predmeta je usmjeren k analizi unutarnje strukture leksičkih jedinica, kako one morfološke, tako i njezina odnosa prema značenju. Središnji je dio predmeta posvećen analizi tipova značenja, polisemiji i homonimiji te postupcima otkrivanja i opisivanja značenja. Analizira se struktura leksikona, tj. različiti tipovi paradigmatskih i sintagmatskih odnosa među leksičkim jedinicama, poput antonimije, sinonimije, hiponimije itd.
U drugom se dijelu predmeta opisuju različiti tipovi rječnika, njihova struktura i unutarnja organizacija te se upoznaje s različitim tipovima pretraživanja tiskanih i digitalnih, tj. mrežnih rječnika.
predavanja, seminari i radionice, multimedija i mreža, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, seminar, rasprava, analiza primjera | analiza zadane literature sudjelovanje u raspravi, rad na primjeru, sustavno opažanje i zaključivanje |
analizirati formalno ustrojstvo leksema i leksikona |
analiza kvalitete prikupljenih podataka i aktivnosti na satu, seminarski rad, portfolio, pisani ispit |
predavanje, seminar, demonstracija, analiza primjera | analiza zadane literature i zadataka sudjelovanje u raspravi, rad na primjeru, sustavno opažanje i zaključivanje |
prepoznati odnose oblika i značenja (polisemija, homonimija, monosemija) |
aktivnost studenata u nastavi, praćenje riješenih zadataka, seminarski rad, portfolio, pisani ispit |
predavanje, seminar, demonstracija, analiza primjera, samostalni zadaci | analiza zadane literature i zadataka sudjelovanje u raspravi, rad na primjeru, sustavno opažanje i zaključivanje |
razlikovati paradigmatske od sintagmatskih leksičkih odnosa |
aktivnost studenata u nastavi, praćenje riješenih zadataka, seminarski rad, portfolio, pisani ispit |
predavanje, seminar, demonstracija, analiza primjera | analiza zadane literature i zadataka sudjelovanje u raspravi, rad na primjeru, sustavno opažanje i zaključivanje |
prepoznati tipove i podtipove leksičkih relacija (sinonimija, antonimija, hiponimija itd.) |
aktivnost studenata u nastavi, praćenje riješenih zadataka, seminarski rad, portfolio, pisani ispit |
predavanje, seminar, demonstracija, analiza primjera | analiza zadane literature i zadataka sudjelovanje u raspravi, rad na primjeru, sustavno opažanje i zaključivanje |
razlikovati tipove leksikografskih priručnika (rječnika) prema tipu leksičkog sadržaja |
aktivnost studenata u nastavi, praćenje riješenih zadataka, seminarski rad, portfolio, pisani ispit |
predavanje, seminar, demonstracija, analiza primjera, samostalni zadaci | analiza prikupljenih primjera i drugih izvora podataka pisanje izvješća |
naučiti pretraživati različite tipove tiskanih i digitalnih rječnika | aktivnost studenata u nastavi, praćenje riješenih zadataka, seminarski rad, portfolio, pisani ispit |
predavanje, seminar, demonstracija, analiza primjera | analiza prikupljenih primjera i drugih izvora podataka pisanje izvješća |
primijeniti sposobnost analize i sinteze | aktivnost studenata u nastavi, praćenje riješenih zadataka, seminarski rad, portfolio, pisani ispit |
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Portfolio, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Istraživanje | 0,25 | 0% |
Pisani ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Portfolio | 1 | 0% |
Seminarski rad | 0,25 | 0% |
Završna se ocjena temelji na izradi seminara na temelju samostalnog istraživanja (razini originalnosti i dubini pristupa, relevantnosti prikupljenog materijala, argumentiranosti zaključaka i točnosti u jezičnom izražavanju) te pisanom ispitu na temelju zadane literature i predavanja.
Završna se ocjena temelji na izradi seminara na temelju samostalnog istraživanja (razini originalnosti i dubini pristupa, relevantnosti prikupljenog materijala, argumentiranosti zaključaka i točnosti u jezičnom izražavanju) te pisanom ispitu na temelju zadane literature i predavanja.
Obveze studenata
Redoviti dolazak i sudjelovanje u nastavi, samostalno istraživanje, seminarski rad i usmeno izlaganje s diskusijom o rezultatima istraživanja, izrada multimedijskog portfolija, pisani ispit.
Praćenje i analiza kvalitete izvedbe nastave u skladu s Pravilnikom o studjima i studiranju i Pravilnikom o unaprjeđivanju i osiguranju kvalitete obrazovanja Sveučilišta.