Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lehocki-Samardžić, Ana | 5 |
5 |
0 |
Ciljevi su predmeta prezentirati doktorandima osnovna načela poredbenog jezikoslovlja i upoznati ih s metodama rada u poredbenim istraživanjima te istaknuti mjesto kontaktologije kao jednog od područja istraživanja poredbenog jezikoslovlja.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Predmet je usmjeren na tumačenje potom i primjenu metodologije poredbenog jezikoslovlja s posebnim naglaskom na kontaktološka istraživanja. Jezični kontakti predmetom su proučavanja jezika još od staroga vijeka, no jednako su važni i u modernim jezikoslovnim istraživanja zbog sistematskog uspoređivanja jezičnih sustava koji u slučaju proučavanja realija po pitanju sličnosti i različitosti u jezicima daju novu perspektivu određenim jezičnim stukturama polilingvističkim pristupom. Posebna se pozornost posvećuje gramatikografskom kanonu antike i humanizma kao stukturnom temelju poredbenih jezikoslovnih proučavanja. Doktorandi će steći saznanja o jezičnim kontaktima u užem smislu riječi koji su vidljivi na jače strukturiranim elementima među koje spadaju vanjski utjecaji na fonetskoj, morfološkoj, sintaktičkoj razini koji su relevantni prvenstveno za jezičnu tipologiju. U širem smislu riječi to su utjecaji na manje strukturirane elemente jezičnog sustava, poput frazeologije i leksika, te na području stilistike i strukture teksta na kojima će se temeljiti istraživanja na odabranu temu koju će se prezentirati prema zadanim postavkama.
predavanja, seminari i radionice
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, seminar, grupna rasprava, samostalni rad | aktivno slušanje, sudjelovanje u raspravi, rješavanje zadataka, analiza literature, sustavno zapažanje i zaključivanje | identificirati poredbene metode u jezikoslovnim istraživanjima |
kontinuirano praćenje, izrada seminarskog rada |
predavanje, seminar, samostalni rad, grupna rasprava | aktivno slušanje, sudjelovanje u raspravi, rješavanje zadataka, analiza literature, sustavno zapažanje i zaključivanje | objasniti osnovne značajke pojedinih područja poredbenog jezikoslovolja |
kontinuirano praćenje, izrada seminarskog rada |
predavanje, seminar, samostalni rad, grupna rasprava | aktivno slušanje, analiza literature, pisanje prijedloga istraživanja, sustavno zapažanje i zaključivanje | opisati arealnu srodnost jezika pored genetske i tipološke srodnosti kao temelja kontaktološkim istraživanjima | kontinuirano praćenje, izrada seminarskog rada |
samostalan rad, grupna rasprava | samostalno rješavanje zadataka, sustavno zapažanje i zaključivanje | primijeniti terminologiju poredbenog jezikoslovlja i kontaktologije |
seminarski rad |
samostalni rad, grupna rasprava | samostalno rješavanje zadataka, sustavno zapažanje i zaključivanje | provesti vlastito istraživanje | seminarski rad |
samostalni rad | samostalno rješavanje zadataka, sustavno zapažanje i zaključivanje | utvrditi istraživačke vještine | seminarski rad |
Istraživanje, Pohađanje nastave, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Istraživanje | 0,75 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Seminarski rad | 2 | 0% |
Ocjena iz predmeta oblikovat će se na temelju rada na seminarima i samostalnim zadatcima (30 %) i ocjene iz seminarskog rada (70 %).
Ocjena iz predmeta oblikovat će se na temelju rada na seminarima i samostalnim zadatcima (30 %) i ocjene iz seminarskog rada (70 %).
Obveze studenata
Studenti moraju pohađati nastavu i provesti poredbeno istraživanje na temelju kojega će napisati seminarski rad.
Studentska anketa.