Queer lingvistika

 

Naziv kolegija:
Queer lingvistika
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:

Studij
Godina
Semestar
Status
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje
1.g.
ljetni
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Karabalić, Vladimir
5
5
0

 

Ciljevi i zadaci:

Informirati studente o temeljnim polazištima, perspektivama i pravcima queer lingvistike, prikazati temeljne pristupe unutar ovoga područja, pripremiti studente za samostalno ispitivanje odnosa između jezika i spolnosti i za analizu složenih načina kako je ljudska spolnost konstruirana u jeziku i u diskursu

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • opisati temeljna polazišta, perspektive i pravce queer lingvistike
  • raspravljati o temeljnim pristupima unutar ovoga područja s obzirom na odnos između jezika i spolnosti
  • analizirati složene načine na koje je ljudska spolnost konstruirana u jeziku i u diskursu
  • ocijeniti doprinos queer lingvistike proučavanju jezika

 

Sadržaj predmeta:

Queer lingvistika je istraživački pristup unutar lingvistike koji je prvenstveno kritičan prema heteronormativnosti i rodnoj binarnosti u jeziku, a cilj je dekonstrukcija međusobno uvjetujućih binarizama 'heteroseksualnost – homoseksualnost' i 'muško – žensko'. U predmetu se definiraju temeljna polazišta, perspektive i pravci queer lingvistike te tri temeljna pristupa unutar ovoga područja: odnos između jezika i spolnosti kao identiteta, kao žudnje i kao stila.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
predavanje, seminari sistematsko opažanje i zaključivanje opisati temeljna polazišta, perspektive i pravce queer lingvistike provjera znanja na seminaru, seminarski rad
predavanje, sastavljanje zadataka, seminari rasprava raspravljati o temeljnim pristupima unutar ovoga područja s obzirom na odnos između jezika i spolnosti provjera znanja na seminaru, seminarski rad
prikaz slučajeva, seminari analize slučajeva analizirati složene načine na koje je ljudska spolnost konstruirana u jeziku i u diskursu provjera znanja na seminaru, seminarski rad
seminari, nabrajanje prednosti i nedostataka nabrajanje prednosti i nedostataka, rješavanje problema ocijeniti doprinos queer lingvistike proučavanju jezika provjera znanja na seminaru, seminarski rad

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Pohađanje nastave, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Pohađanje nastave 0,25 0%
Seminarski rad 2,75 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Ocjena iz seminarskog rada je završna ocjena na ispitu.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ocjena iz seminarskog rada je završna ocjena na ispitu.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Obveze studenata: Pohađanje nastave i izrada seminarskog rada.

 

 

Obavezna literatura:

Jedan od sljedeća dva naslova:

  1. Bertoša, Mislava (2014) Od monarhijske reklame do queer lingvistike. Semiološki i jezikoslovni ogledi. Zagreb: Izdanja Antibarbarus.
  2. Koch, Michaela (2010) Language and Gender Research from a Queer Linguistic Perspective: A Critical Evaluation. Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller.

 

Dopunska literatura:

  1. Motschenbacher, Heiko (2019) “Methods in language, gender and sexuality studies: An overview.” Wiener Slawistischer Almanach 84: 43-70.
  2. William L. Leap (2015) „Queer Linguistics as Critical Discourse Analysis“. Deborah Tannen et al. (eds.) The Handbook of Discourse Analysis, Second Edition, Volume I. Chichester: Wiley Blackwell, 661-680.
  3. Rusty Barrett & Kira Hall (eds.) (2021) Oxford Handbook of Language and Sexuality. Oxford: Oxford University Press.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Studentska anketa.

Ostale informacije: