Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Aleksa Varga, Melita | 5 |
5 |
0 |
U okviru ovoga predmeta student će se upoznati s različitim metodama i postupcima koji se koriste u korpusnoj lingvistici, razlikovati različite vrste korpusa, naučiti kako pretraživati korpuse, što su to kolokacije i konkordancije, kako interpretirati dobivene rezultate (kolokacije, n-grame), kako odabrati najprikladniji korpus za svoje istraživanje te napraviti plan svoga istraživanja koristeći određeni jezični korpus.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
U okviru ovoga predmeta obradit će se sljedeći sadržaji: token, lema, različnice, tokenizacija i lematizacija korpusa, RegEx, operatori, POS-tagging, kolokacije, n-grami, paralelni korpusi, suvremeni alati za korpusnu analizu (SketchEngine, Wordsmith, TiGer, DWDS1 i DWDS2), Internet kao korpus, sintaksa pretraživanja korpusa, korištenje suvremenih alata za pretraživanje korpusa, elementi jezičnih istraživanja, pretraživanje korpusa u svrhu jezičnih istraživanja
predavanja, vježbe
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, analiza korpusa, vježbe | slušanje izlaganja, rad na korpusima | prepoznati različite vrste korpusa | esej |
predavanje, analiza korpusa, vježbe | slušanje izlaganja, rad na korpusima | identificirati glavne pojmove koji se koriste u korpusnoj lingvistici | esej |
predavanje, analiza korpusa, vježbe | slušanje izlaganja, rad na korpusima | isplanirati svoje istraživanje uz pomoć korpusa | esej, praktični rad |
predavanje, analiza korpusa, vježbe | slušanje izlaganja, analiza | odrediti koji korpus može koristiti za svoja jezična istraživanja | esej, praktični rad |
predavanje, analiza suvremenih alata, vježbe | slušanje izlaganja, rad na korpusima, analiza korpusa | izabrati najprikladniju metodu korpusne analize | praktični rad, esej |
predavanje, analiza korpusa, vježbe | slušanje izlaganja, rad na korpusima | pravilno interpretirati dobivene rezultate | praktični rad |
Aktivnost u nastavi, Esej, Pohađanje nastave, Praktični rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,75 | 0% |
Esej | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Praktični rad | 1 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena praktičnoga rada i eseja. 30% konačne ocjene čini ocjena iz praktičnog rada, a 70% konačne ocjene čini ocjena iz eseja.
Primjer izračunavanja ocjene:
Student je ostvario ocjenu 3 iz praktičnog rada i 4 iz eseja. Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (praktični rad x 0,3) + (esej x 0,7).
U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako:
(3 x 0,3) + (4 x 0,7) = 0,9 + 2,8 = 3,7 = 4
Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila vrlo dobar (4).
Primjer izračunavanja ocjene:
Student je ostvario ocjenu 3 iz praktičnog rada i 4 iz eseja. Konačna ocjena izračunava se prema formuli: (praktični rad x 0,3) + (esej x 0,7).
U našem primjeru taj bi izračun izgledao ovako:
(3 x 0,3) + (4 x 0,7) = 0,9 + 2,8 = 3,7 = 4
Konačna ocjena u ovome bi slučaju bila vrlo dobar (4).
Obveze studenata: Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu, izvršavanje zadataka (esej i praktični rad).
Anketa među studentima i drugi oblici povratne informacije (individualne konzultacije, diskusije na satu).