Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pavičić Takač, Višnja | 6 |
0 |
4 |
Osnovni je cilj predmeta dati studentima uvid u mogućnosti uporabe upitnika kao mjernog instrumenta u istraživanjima u području primijenjene lingvistike. Ciljevi su predmeta dati pregled područja i fenomena koji se mogu mjeriti upitnikom, dati uvid u elemente i načela dizajna upitnika i osvijestiti studente o važnosti prikupljanja točnih i sustavnih podataka u znanstvenom istraživanju. Nadalje, cilj je osvijestiti studente o prednostima i nedostacima upitnika, o obilježjima upitnika kao valjanog i pouzdanog istraživačkog instrumenta te etičkim aspektima provedbe upitnika. Također, cilj je dati uvid u načela izrade upitnika te mogućnostima analize podataka prikupljenih upitnikom i tumačenja rezultata.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
Osnovna obilježja i specifičnosti upitnika kao mjernog instrumenta. Prednosti i nedostaci upitnika kao mjernog instrumenta. Načela izrade upitnika. Dijelovi upitnika. Proces izrade upitnika: određivanje konstrukta istraživanja, oblikovanje istraživačkih pitanja, vrste i oblikovanje čestica upitnika, prevođenje upitnika sa stranog jezika ili prilagođavanje upitnika, pilotiranje upitnika. Pouzdanost i valjanost upitnika. Načela provedbe upitnika i etičnost. Odabir ispitanika. Mogućnosti analize podataka prikupljenih upitnikom. Priprema podataka prikupljenih upitnikom za analizu. Primjena statističkih postupaka (deskriptivna statistika, inferencijalna statistika), statistički programi (SPSS). Kvalitativna analiza odgovora na pitanja otvorenog tipa. Interpretacija rezultata. Opis upitnika u znanstvenom članku.
predavanja, seminari i radionice, mentorski rad, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, grupna rasprava | slušanje izlaganja, rasprava | objasniti mogućnosti primjene upitnika kao mjernog instrumenta u primijenjenolingvističkim istraživanjima | zadatak izvedbe |
predavanje, grupna rasprava, seminari | slušanje izlaganja, rasprava, izrada zadataka | analizirati upitnik kao mjerni instrument |
zadatak izvedbe |
grupna rasprava, seminari | rasprava, izrada zadataka | prilagoditi upitnik specifičnostima istraživanja |
zadatak izvedbe |
upućivanje na samostalni zadatak | samostalni rad | dizajnirati primjer upitnika primjenjujući osnovna načela izrade upitnika | referat, esej |
upućivanje na samostalni zadatak, mentorski rad | samostalni rad | odabrati prikladne metode analize podataka prikupljenih upitnikom | referat, esej |
Aktivnost u nastavi, Esej, Pohađanje nastave, Referat
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,25 | 0% |
Esej | 1,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Referat | 1 | 0% |
Ocjena iz predmeta oblikovat će se na temelju zadataka na nastavi (40 %) i ocjene iz samostalnog zadatka (60 %).
Studenti moraju aktivno sudjelovati u nastavi, izraditi zadane skupne i samostalne zadatke, pripremiti usmenu prezentaciju i esej (opis upitnika).
Anketa.