Upitnici u primijenjenolingvističkim istraživanjima

 

Naziv kolegija:
Upitnici u primijenjenolingvističkim istraživanjima
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:

Studij
Godina
Semestar
Status
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje
1.g.
ljetni
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Pavičić Takač, Višnja
6
0
4

 

Ciljevi i zadaci:

Osnovni je cilj predmeta dati studentima uvid u mogućnosti uporabe upitnika kao mjernog instrumenta u istraživanjima u području primijenjene lingvistike. Ciljevi su predmeta dati pregled područja i fenomena koji se mogu mjeriti upitnikom, dati uvid u elemente i načela dizajna upitnika i osvijestiti studente o važnosti prikupljanja točnih i sustavnih podataka u znanstvenom istraživanju. Nadalje, cilj je osvijestiti studente o prednostima i nedostacima upitnika, o obilježjima upitnika kao valjanog i pouzdanog istraživačkog instrumenta te etičkim aspektima provedbe upitnika. Također, cilj je dati uvid u načela izrade upitnika te mogućnostima analize podataka prikupljenih upitnikom i tumačenja rezultata.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • objasniti mogućnosti primjene upitnika kao mjernog instrumenta u primijenjenolingvističkim istraživanjima
  • analizirati upitnik kao mjerni instrument
  • prilagoditi upitnik specifičnostima istraživanja
  • dizajnirati primjer upitnika primjenjujući osnovna načela izrade upitnika
  • odabrati prikladne metode analize podataka prikupljenih upitnikom

Sadržaj predmeta:

Osnovna obilježja i specifičnosti upitnika kao mjernog instrumenta. Prednosti i nedostaci upitnika kao mjernog instrumenta. Načela izrade upitnika. Dijelovi upitnika. Proces izrade upitnika: određivanje konstrukta istraživanja, oblikovanje istraživačkih pitanja, vrste i oblikovanje čestica upitnika, prevođenje upitnika sa stranog jezika ili prilagođavanje upitnika, pilotiranje upitnika. Pouzdanost i valjanost upitnika. Načela provedbe upitnika i etičnost. Odabir ispitanika. Mogućnosti analize podataka prikupljenih upitnikom. Priprema podataka prikupljenih upitnikom za analizu. Primjena statističkih postupaka (deskriptivna statistika, inferencijalna statistika), statistički programi (SPSS). Kvalitativna analiza odgovora na pitanja otvorenog tipa. Interpretacija rezultata. Opis upitnika u znanstvenom članku.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, mentorski rad, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
predavanje, grupna rasprava slušanje izlaganja, rasprava objasniti mogućnosti primjene upitnika kao mjernog instrumenta u primijenjenolingvističkim istraživanjima zadatak izvedbe
predavanje, grupna rasprava, seminari slušanje izlaganja, rasprava, izrada zadataka analizirati upitnik kao mjerni instrument
 
zadatak izvedbe
grupna rasprava, seminari rasprava, izrada zadataka prilagoditi upitnik specifičnostima istraživanja
 
zadatak izvedbe
upućivanje na samostalni zadatak samostalni rad dizajnirati primjer upitnika primjenjujući osnovna načela izrade upitnika referat, esej
upućivanje na samostalni zadatak, mentorski rad samostalni rad odabrati prikladne metode analize podataka prikupljenih upitnikom referat, esej

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Esej, Pohađanje nastave, Referat

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,25 0%
Esej 1,5 0%
Pohađanje nastave 0,25 0%
Referat 1 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Ocjena iz predmeta oblikovat će se na temelju zadataka na nastavi (40 %) i ocjene iz samostalnog zadatka (60 %).

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Studenti moraju aktivno sudjelovati u nastavi, izraditi zadane skupne i samostalne zadatke, pripremiti usmenu prezentaciju i esej (opis upitnika).

 

 

Obavezna literatura:

  1. Zoltán Dörnyei with Tatsuya Taguchi, Questionnaires in Second Language Research: Construction, Administration, and Processing. Routledge, 2010. (2. izdanje)
  2. James Dean Brown, Using Surveys in Language Programs. Cambridge University Press, 2001.
  3. Jenifer Larson-Hall, A Guide to Doing Statistics in Second Language Research Using SPSS. Routledge, 2010.
  4. Boris Petz, Vladimir Kolesarić i Dragutin Ivanec, Petzova statistika. Naklada Slap, 2012.

Dopunska literatura:

  1. Andy Field, Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics.Sage, 2013 (4. izdanje)
  2. članci iz znanstvenih časopisa

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Anketa.

Ostale informacije: