Eksperimentalne metode u psiholingvističkim istraživanjima

 

Naziv kolegija:
Eksperimentalne metode u psiholingvističkim istraživanjima
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:

Studij
Godina
Semestar
Status
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje
1.g.
ljetni
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Cergol, Kristina
5
0
5

 

Ciljevi i zadaci:

  • upoznati studente s načelima eksperimentalnog rada u psiholingvističkim istraživanjima
  • upoznati studente s različitim eksperimentalnim paradigmama koje se koriste u eksperimentima mjerenja vremena reakcije i praćenja pokreta oka
  • osposobiti studente za provođenje istraživanja koristeći se metodama mjerenja vremena reakcije i praćenja pokreta oka
  • osposobiti studente za odabir primjerene eksperimentalne paradigme u skladu s ciljem istraživanja

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:

  • primijeniti eksperimentalnu paradigmu primjerenu odabranom istraživačkom cilju
  • pripremiti eksperimentalni podražaj poštujući sve potrebne kontrole
  • izraditi nacrt eksperimentalnog istraživanja
  • primijeniti primjerene statističke metode u analizi rezultata
  • smjestiti vlastite rezultate u postojeće modele jezičnog procesiranja
  • vrednovati rezultate znanstvenih istraživanja

Sadržaj predmeta:

Upoznavanje studenata o nezamjenjivosti eksperimentalnog pristupa u online istraživanjima jezične obrade, postavljanje istraživačkog cilja i hipoteza u okviru postojećih modela (dvojezičnog) procesiranja, temelji preciznog opisa sudionika, odabir primjerene eksperiemtnalne paradigme, precizne kontrole u izradi i odabiru eksperimentalnog podražaja, etape provođenja eksperimenta, prikupljanje i statistička obrada rezultata, uvrštavanje dobivenih rezultata u postojeće modele čime se zaokružuje istraživački ciklus.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4. Metoda procjene
predstavljanje istraživačke logike u postavljanju istraživačkog cilja i hipoteza u okviru postojećih modela procesiranja, predavanje, seminar postavaljnje istraživačkog cilja i hipoteza za potebe nacrta vlastitog istraživanja primijeniti eksperimentalnu paradigmu primjerenu odabranom istraživačkom cilju usmeni ispit na temelju projekta
predstavljanje detalja relevantnih za precizan opis sudionika, te odabir primjerene eksperiemtnalne paradigme i preciznih kontrola u izradi i odabiru eksperimentalnog podražaja, predavanje, seminar detaljna razrada nacrta vlastitog istraživanja, s obzirom na opis sudionika, odabir ekperimentalnog zadatka i izradu jezičnog podražaja pripremiti eksperimentalni podražaj poštujući sve potrebne kontrole usmeni ispit na temelju projekta
predstavljanje eksperimentalnih paradigmi mjerenja vremena reakcije i praćenja pokreta oka, predavanje, seminar razmatranje uporabe različitih eksperimentalnih paradigmi za potrbe različitih istaivačkih ciljeva izraditi nacrt eksperimentalnog istraživanja aktivnost na nastavi i usmeni ispit
razmatranje primjerenih statističkih metoda za potrebe obrade rezultata, predavanje, seminar odabir primjerenih statističkih metoda za potrebe analize predviđenih rezultata primijeniti primjerene statističke metode u analizi rezultata usmeni ispit na temelju projekta
promišljanje o izradi modela jezične obrade s ciljem popunjavanja istaživačke praznine, a u okviru postojeće literature, predavanje, seminar prijedlog uvrštavanja potencijalnih rezultata vlastitog istraživanja u postojeće modele jezične obrade smjestiti vlastite rezultate u postojeće modele jezičnog procesiranja usmeni ispit na temelju projekta
promišljanje o izradi modela jezične obrade s ciljem popunjavanja istaživačke praznine, a u okviru postojeće literature, predavanje, seminar prijedlog uvrštavanja potencijalnih rezultata vlastitog istraživanja u postojeće modele jezične obrade vrednovati rezultate znanstvenih istraživanja usmeni ispit na temelju projekta

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Pohađanje nastave, Projekt, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

usmeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,25 0%
Istraživanje 0,5 0%
Pohađanje nastave 0,25 0%
Projekt 1 0%
Usmeni ispit 1 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Završna ocjena dodjeljuje se na temelju pokazana razumijevanja postavki eksperimentalnog nacrta, s osobitim naglaskom na primjeren odabir istraživačkog pitanja, eksperimentalnih paradigmi, kontrola u odabiru podražaja, statističkih metoda i prijedloga uklapanja rezultata vlastitog predloženog istraživanja u postojeće modele jezične obrade. Studenti trebaju pripremiti nacrt vlastitog predloženog eksperimentalnog istraživanja (koje ne moraju provesti) u koji će uvrstiti prethodno navedene elemente. Na usmenom s ispitu o predloženome nacrtu raspravlja te tako provjerava razumijevanje temeljnih postavki psiholingvističkog eksperimenta.

Primjer izračunavanja ocjene:

Završna ocjena dodjeljuje se na temelju pokazana razumijevanja postavki eksperimentalnog nacrta, s osobitim naglaskom na primjeren odabir istraživačkog pitanja, eksperimentalnih paradigmi, kontrola u odabiru podražaja, statističkih metoda i prijedloga uklapanja rezultata vlastitog predloženog istraživanja u postojeće modele jezične obrade. Studenti trebaju pripremiti nacrt vlastitog predloženog eksperimentalnog istraživanja (koje ne moraju provesti) u koji će uvrstiti prethodno navedene elemente. Na usmenom s ispitu o predloženome nacrtu raspravlja te tako provjerava razumijevanje temeljnih postavki psiholingvističkog eksperimenta.

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Pohađanje predavanja, izrada nacrta vlastitog predloženog eksperimentalnog istraživanja, uz prijedlog statističke analize i uključivanja predviđenih rezultata u postojeće modele jezičnog procesiranja, usmeni ispit.

 

 

Obavezna literatura:

  1. Holmquist, K., Nyström, M., Andersson, R, Dewhurst, R., Jarodzka, H i J. van de Weijer (2011). Eye Tracking: a Comprehensive Guide to Methods and Measures. Oxford: Oxford University Press. (odabrana poglavlja)
  2. Jensen, A. R. (2006). Clocking the Mind: Mental Chronometry and Individual Differences. Oxford, Elsevier.
  3. Jiang, N. (2012). Conducting Reaction Time Research in Second Language Studies. New York and London: Routledge Taylor & Francis Group.

Dopunska literatura:

  1. Cergol Kovačević, K. (2017). Lessons Learned from the Integration of Findings from Bilingual Identical and Semi-Cognate Processing Studies – implications for future studies. U: Pfenninger, S. E. i Navracsics, J. (ur.) Future Research Directions for Applied Linguistics. Bristol: Multilingual Matters (str. 243-264). ISBN: 978-1-78309-712-8
  2. Drenovac, M. (2009). Kronometrija dinamike mentalnog procesiranja. Sveučilišni udžbenik. Sveučilište  Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet.
  3. Erdeljac, V. (2009). Mentalni leksikon: Modeli i činjenice. Zagreb: Ibis grafika.
  4. Grainger, J. & Beauvillain, C. (1987). Language blocking and lexical access in bilinguals. The Quarterly Journal of Experimental Psychology, 39A, 295-319.
  5. Grosjean, F. (1980). Spoken word recognition processes and the gating paradigm. Perception & Psychophysics, 28(4), 267-283.
  6. Levelt, W. (2012). A History of Psycholinguistics: The Pre-Chomskyan Era. Oxford, Oxford University Press.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Sukladno sustavu upravljanja kvalitetom Sveučilišta, kvaliteta i uspješnost izvedbe predmeta prati se samovrednovanjem nastavnika i anketiranjem polaznika te statističkom analizom uspješnosti studenata na temelju podataka Studentske referade.

Ostale informacije: