Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Mikić Čolić, Ana | 10 |
0 |
10 |
Ciljevi su predmeta predstaviti doktorandima: etička načela u znanstvenoistraživačkome radu, lingvistički i retorički aspekt pisanoga i govorenoga znanstvenog/akademskog diskursa, scijentometriju, omogućiti sagledavanje i razumijevanje znanstvenog pristupa istraživanja jezičnih i jezikoslovnih fenomena, kritičko mišljenje i pisanje znanstvenog rada, objavljivanje znanstvenih radova i objavljivanje na engleskom jeziku.
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
1. etičnost u znanstvenim istraživanjima: smjernice za ostvarivanje etičnosti u istraživačkom radu i odnosu sa svim sudionicima znanstvenoistraživačkoga procesa, načela etičnosti u procesu planiranja i provedbe istraživanja te diseminaciji rezultata; etička prihvatljivost istraživanja, etički standardi u istraživanjima koja uključuju ispitanike; zaštita prava i dobrobiti sudionika istraživanja te drugih osoba na koje bi istraživanje moglo utjecati; čuvanje podataka; zaštita sudionika istraživanja (informirani pristanak, anonimnost sudionika, zaštita povjerljivosti podataka); izrada obrasca za traženje suglasnosti za provedbu istraživanja odnosno ispunjavanje obrasca prijave istraživanja etičkom povjerenstvu; prepoznavanje neetičnoga ponašanja (fabriciranje i falsificiranje podataka i/ili rezultata, plagiranje, višestruko publiciranje i zlouporaba autorstva)
2. pisani i govoreni znanstveni/akademski diskurs: znanstveni funkcionalni stil, akademski diskurs, žanrovi akademskoga diskursa, govorna prezentacija (izlaganje) znanstvenoga rada, organizacija popratnih materijala uz govornu prezentaciju; strukturiranje znanstvenoga rada; citiranje i parafraziranje; prilozi znanstvenome tekstu (vrste priloga, uklapanje u predstavljanje rada), proces objave znanstvenoga rada u publikaciji (priprema rukopisa, jezična provjera i uređivanje teksta); postupak recenziranja
3. scientometrija: prikaz osnovnih pojmova, svrhe, cilja i utjecaja scijentometrije u znanstvenome radu. Tematizirat će se kriteriji odabira časopisa pri objavljivanju znanstvenoga rada te citatni indeksi kao i citatne baze podataka zbog svog značaja pri provođenju scijentometrijskih istraživanja.
4. metodologija znanstvenog istraživanja: induktivna i deduktivna metoda, metoda analize i sinteze, metoda apstrakcije i konkretizacije, metoda generalizacije i specijalizacije, metoda dokazivanja i opovrgavanja, metoda klasifikacije, metoda deskripcije, metoda kompilacije, komparativna metoda, statistička metoda
5. kritičko mišljenje i pisanje znanstvenog rada:
predmet rada – tema rada – teza rada – argumenti rada; argumentacija i upotreba primarnih i sekundarnih izvora
6. objavljivanje znanstvenih radova
relevantne publikacije u struci; Open Access; ugledni vs. predatorski izdavači; stilovi citiranja
predavanja, seminari i radionice, mentorski rad, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanje, seminari, mentorski rad | slušanje predavanja samostalno izlaganje |
navesti primjere etički prihvatljivoga i neprihvatljivoga ponašanja s aspekta znanstvenoistraživačkoga rada | aktivnost u nastavi |
predavanje upućivanje studenata na samostalan rad izrada obrasca prijave istraživanja etičkom povjerenstvu |
samostalan rad |
izraditi obrazac za traženje suglasnosti za provedbu istraživanja te obrazac prijave istraživanja etičkom povjerenstvu vodeći računa o njihovim sastavnim dijelovima te informiranosti svih dionika istraživanja | aktivnost u nastavi, seminarski rad |
predavanje, seminari, mentorski rad | slušanje predavanja | primijeniti koncept intelektualnog vlasništva | aktivnost u nastavi |
predavanje upućivanje studenata na samostalan istraživački rad |
samostalan istraživački rad | osmisliti strukturu izlaganja znanstvenoga rada (pisanoga i govorenoga) | seminarski rad |
predavanje, seminari mentorski rad | slušanje predavanja | razumjeti ključne pojmove scijentometrije | aktivnost u nastavi |
predavanje upućivanje studenata na samostalan istraživački rad |
slušanje predavanja samostalan istraživački rad |
analizirati kompleksne argumente iz znanstvene literature | aktivnost u nastavi, seminarski rad |
predavanje samostalan istraživački rad |
slušanje predavanja samostalan istraživački rad |
oblikovati vlastite teze na temelju provedenog istraživanja | seminarski rad |
predavanje samostalan istraživački rad |
slušanje predavanja samostalan istraživački rad |
razraditi argumentaciju vlastite teze uz pomoć primarne i sekundarne literature | seminarski rad |
predavanje samostalan istraživački rad |
slušanje predavanja samostalan istraživački rad |
izraziti vlastite stavove i argumente na adekvatan akademski način | seminarski rad |
predavanje samostalan istraživački rad |
slušanje predavanja samostalan istraživački rad |
odabrati relevantne vrste publikacija (časopis/temat časopisa, serijska publikacija međunarodnog izdavača, ugledni međunarodni znanstveni izdavači) u području vlastitog istraživačkog interesa (izbjegavanje predatorskih i sličnih izdavača i publikacija) | seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Istraživanje | 1,5 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Seminarski rad | 2,5 | 0% |
Ocjena iz predmeta oblikovat će se na temelju aktivnosti u nastavi (10 %) i ocjene iz seminarskog rada (90 %).
Studenti moraju pohađati nastavu, aktivno u njoj sudjelovati te provesti lingvističko istraživanje na temelju kojega će napisati seminarski rad.
Studentska anketa.