Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Jezikoslovlje | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Belaj, Branimir | 20 |
0 |
0 |
Cilj je prvoga dijela nastave upoznati doktorande s temeljnim teorijskim uzročno-posljedičnim razvojnim smjernicama u lingvistici od antike do danas s posebnim naglaskom na lingvistici 20. st., odnosno od njezina utemeljenja kao zasebne znanstvene discipline pojavom strukturalističkoga pristupa, a cilj je drugoga dijela upoznati ih s teorijsko-metodološko-terminološkim aparatom pojedinih temeljnih lingvističkih disciplina (fonologija, morfologija, sintaksa, tvorba riječi i leksikologija). S obzirom na taj okvir temeljni su ciljevi sljedeći:
1) osposobiti doktorande za razumijevanje logike razvoja lingvističke misli i upoznati ih s razlozima pojave novih smjerova u lingvistici
2) osposobiti doktorande za razlikovanje formalnih i funkcionalnih pristupa u lingvistici 20. i 21. stoljeća.
3) upoznati doktorande s počecima razvoja pojedinih temeljnih lingvističkih disciplina – fonologije, morfologije i derivacije, sintakse i leksikologije
4) upoznati doktorande s različitim teorijskim pristupima unutar pojedinih temeljnih lingvističkih disciplina, kao i s metajezikom svake od njih
Nakon uspješno završenoga predmeta studenti će moći:
1) Razvoj lingvističke misli i smjerovi u lingvistici: antička promišljanja jezika, promišljanja jezika u 17. i 18. stoljeću, poredbeno-povijesna lingvistika prve polovice 19. st., mladogramatičari, europski strukturalizam, američka tradicijska lingvistika i američki strukturalizam, generativna gramatika i gramatika zavisnosti, tradicijski funkcionalizam, kognitivna lingvistika (kognitivna semantika, konstrukcijske gramatike, korpusna lingvistika), pragmalingvistika
2) Razvoj pojedinih temeljnih lingvističkih disciplina i njihovi različiti teorijsko-metodološki okviri (strukturalistička fonologija, generativna fonologija, optimalnosna teorija, fleksijska i derivacijska morfologija, generativna sintaksa i semantika, gramatika zavisnosti, funkcionalni i kognitivni pristupi sintaksi, strukturalistički pristupi leksičkoj semantici, kognitivni pristupi leksičkoj semantici)
predavanja
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanja | slušanje predavanja, aktivnost na nastavi, odgovaranje na problemska pitanja | imenovati najvažnije razvojne smjernice u lingvistici, posebno one u 20. i 21. stoljeću |
procjena aktivnosti na nastavi i razumijevanja gradiva, pismeni i usmeni ispit |
predavanja | slušanje predavanja, aktivnost na nastavi, odgovaranje na problemska pitanja | usporediti različite teorijsko-metodološke pristupe u lingvistici 19., 20. i 21. stoljeća |
procjena aktivnosti na nastavi i razumijevanja gradiva, pismeni i usmeni ispit |
predavanja | slušanje predavanja, aktivnost na nastavi, odgovaranje na problemska pitanja | opisati uzročno-posljedične veze među njima, odnosno prepoznati motivaciju njihova pojavljivanja | procjena aktivnosti na nastavi i razumijevanja gradiva, pismeni i usmeni ispit |
predavanja | slušanje predavanja, aktivnost na nastavi, odgovaranje na problemska pitanja | navesti najvažnije funkcionalne i formalne pristupe jeziku i opisati razlike među njima |
procjena aktivnosti na nastavi i razumijevanja gradiva, pismeni i usmeni ispit |
predavanja | slušanje predavanja, aktivnost na nastavi, odgovaranje na problemska pitanja | opisati razvojne smjernice temeljnih lingvističkih disciplina |
procjena aktivnosti na nastavi i razumijevanja gradiva, pismeni i usmeni ispit |
predavanja | slušanje predavanja, aktivnost na nastavi, odgovaranje na problemska pitanja | razlikovati terminološki odnosno metajezični aparat različitih teorijskih pristupa fonologiji, morfologiji, derivaciji, sintaksi i leksikologiji | procjena aktivnosti na nastavi i razumijevanja gradiva, pismeni i usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Pisani ispit | 2 | 0% |
Pohađanje nastave | 0,5 | 0% |
Usmeni ispit | 2 | 0% |
Aktivnost na nastavi, pismeni i usmeni ispit.
Obveze studenata: redovito pohađanje nastave, aktivnost na nastavi, pismeni i usmeni ispit.
Studentska anketa.