Suvremeni njemački jezik 3

 

Naziv kolegija:
Suvremeni njemački jezik 3
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
4
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:
ODSJEK ZA NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST

Studij
Godina
Semestar
Status
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij)
2.g.
zimski
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Berkec, Silvija
0
60
0

 

Ciljevi i zadaci:

Ciljevi su ovoga kolegija razvijanje komunikacijske jezične kompetencije: leksičke, gramatičke, semantičke, fonološke, ortografske i ortoepske, kao i receptivnih jezičnih vještina slušanja i čitanja te produktivnih jezičnih vještina govorenja i pisanja na razini B2 prema ZEROJ-u, i to:

Slušanje: cilj je osposobiti studente da razumiju duže govore i predavanja, da prate i složenu argumentaciju ako im je tema barem donekle poznata te da razumiju veći dio televizijskih i radijskih vijesti koje se bave temama obrađenim na nastavi.

Čitanje: cilj je osposobiti studente da čitaju s razumijevanjem novinske vijesti o aktualnim događajima kao i suvremenu književnu prozu.

Govor: cilj je osposobiti studente da dovoljno tečno i spontano komuniciraju na njemačkom jeziku, što omogućuje normalnu interakciju s izvornim govornikom,te da jasno i opširno govore o temama obrađenim na nastavi i temama iz područja vlastitog interesa..

Pisanje: cilj je osposobiti studente da napišu životopis te jasan, podroban tekst (pismo, sastav) o temama obrađenim na nastavi u kojem jasno izražavaju značenje koje osobno pridaju određenim događajima i iskustvima.

Cilj je kolegija također senzibilizirati studenta za raznolikost i multikulturalnost te razumijevanje kultura i običaja drugih zemalja. Ovaj kolegij razvija i osobnu vještinu samoprocjene u studenata.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:

  • s razumijevanjem slušati autentične tekstove na njemačkom jeziku (vijest, izvješće) te veći dio televizijskih/radijskih emisija i video priloga o temama obrađenim na nastavi;
  • s razumijevanjem čitati autentične tekstove na njemačkom jeziku o temama obrađenim na nastavi (novinske članke, reportaže, vijesti, suvremenu književnu prozu);
  • sažeti usmeno i pismeno najvažnije informacije iz čitanog i slušanog teksta;
  • sudjelovati aktivno u razgovorima i raspravama o temama obrađenim na nastavi objašnjavajući svoje stajalište;
  • napisati životopis;
  • formulirati jasno i podrobno mišljenje i stavove u usmenom i pisanom obliku o temama obrađenim na nastavi;
  • primijeniti jezično znanje (leksičko, gramatičko, semantičko, fonološko i ortoepsko) prema sadržaju kolegija na jezičnoj razini B2 prema ZEROJ-u u govoru;
  • primijeniti jezična znanja (leksička, gramatička, semantička i ortografska) prema sadržaju kolegija na jezičnoj razini B2 u ZEROJ-u pri pismenom izražavanju.

Sadržaj predmeta:

Proširivanje jezičnih znanja i razvijanje jezične i komunikacijske kompetencije ponavljanjem i utvrđivanjem te usvajanjem novih leksičkih i gramatičkih sadržaja.

Teme i vokabular:

osobe i životopisi; školovanje i obrazovni sustavi; međuljudski odnosi, veze, partnerstvo i osjećaji;

oblici i uvjeti stanovanja; gradovi; putovanje (rezervacije, pripreme, pritužbe i reklamacije);

kulture, zemlje i nacionalnosti; iseljavanje; interkulturalne razlike; Small Talk;

rad i studiranje; radno vrijeme; telefoniranje i dogovaranje termina; komplimenti; sastanci i dnevni redovi; najkraće osnove poslovnog dopisivanja

Gramatičke strukture kojima će studenti ovladati:

modalni glagoli; konjugacija pravilnih i nepravilnih glagola;

pridjevska deklinacija;

priložne oznake mjesta; prijedlozi; odnosne rečenice s wo, woher/wohin; pasiv;

priložne oznake uzroka i posljedice, uzročne i posljedične rečenice;

Konjunktiv II (tvorba i uporaba oblika);

poredak rečeničnih dijelova u rečenici;

rekcija glagola, imenica i pridjeva;

Jezične funkcije kojima će studenti ovladati:

predstaviti sebe i druge, opisati školske sustave, izvijestiti o sveučilištima i mogućnostima studiranja u vlastitoj zemlji, diskutirati o učenju, napisati pismo čitatelja, opisati osobe;

opisati mjesta; razumjeti i sastaviti male oglase; opisati grafikon; uložiti pisanu ili usmenu reklamaciju, izvijestiti o putovanju;

opisati običaje, diskutirati o sličnostima i razlikama između domovine i drugih zemalja; voditi neobvezujući razgovor; napisati privatno pismo;

razgovarati o poslu i radnom vremenu; telefonskim putem dogovarati rokove, raspitivati se i davati informacije; formulirati komplimente;

razumijevanje, analiza i sažimanje pročitanog ili slušanog teksta i audio-vizualnih priloga

Vrste izvođenja nastave:

vježbe, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
Auditivne vježbe, multimedija Slušanje auditivnog ili audiovizualnog sadržaja s razumijevanjem slušati autentične tekstove na njemačkom jeziku (vijest, izvješće) te veći dio televizijskih/radijskih emisija i video priloga o temama obrađenim na nastavi Kontinuirana provjera znanja
Metoda čitanja i rada na tekstu Čitanje, rad na tekstu uz korištenje rječničke literature i online resursa, analiza pročitanog, samostalni rad, razgovor, diskusija s razumijevanjem čitati autentične tekstove na njemačkom jeziku o temama obrađenim na nastavi (novinske članke, reportaže, vijesti, suvremenu književnu prozu) Usmeni ispit, kontinuirana provjera znanja
Metoda čitanja, slušanja, rada na tekstu, pisanja Čitanje, slušanje, pisanje Sažeti usmeno i pismeno najvažnije informacije iz čitanog i slušanog teksta Kontinuirana provjera znanja, usmeni ispit
Diskurzivna metoda Diskusija, razgovor, kratko izlaganje Sudjelovati aktivno u razgovorima i raspravama o temama obrađenim na nastavi objašnjavajući svoje stajalište Usmeni ispit, kontinuirana provjera znanja
Analiza primjera Samostalan rad, pisanje Napisati valjan životopis Kontinuirana provjera znanja
Diskurzivna metoda, metoda pisanja Diskusija, razgovor, kratko izlaganje, pisanje sastava, pisanje pisma Formulirati jasno i podrobno mišljenje i stavove u usmenom i pisanom obliku o temama obrađenim na nastavi Kontinuirana provjera znanja, usmeni ispit
Diskurzivna metoda Diskusija, razgovor, kratko izlaganje Primijeniti u govoru jezično znanje (leksičko, gramatičko, semantičko, fonološko i ortoepsko) prema sadržaju kolegija na jezičnoj razini B2 prema ZEROJ-u Usmeni ispit
Metoda pisanja Pisanje sastava i pisma;
rješavanje zadataka (leksička, semantička, morfološka, sintaktička komponenta)
Primijeniti u pismenom izražavanju jezična znanja (leksička, gramatička, semantička i ortografska) prema sadržaju kolegija na jezičnoj razini B2 u ZEROJ-u Kontinuirano praćenje, pismeni ispit

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Kontinuirana provjera znanja 0,3 0%
Pisani ispit 1,1 0%
Pohađanje nastave 1,5 0%
Usmeni ispit 1,1 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Ocjena proizlazi iz sljedećih elemenata i u sljedećim udjelima:

a) kontinuirane provjere znanja tijekom semestra u vidu pisanih zadataka i testova znanja i razumijevanja = 20%

b) pismenog ispita = 40%

c) usmenog ispita ) = 40%.

Kontinuirane provjere znanja i usmeni ispit ocjenjuju se ocjenama od 1 do 5 prema deskriptorima u ZEROJ-u za razinu B2; pismeni ispit (test) ocjenjuje se prema skali: 69-76 % = 2; 77-84 % = 3; 85-92 % = 4; 93-100 % = 5. Sva tri elementa moraju biti pozitivno ocijenjena kako bi se formirala konačna ocjena.

 

Primjer izračunavanja ocjene:

Primjer izračuna konačne ocjene: ocjena kontinuiranih provjera znanja tijekom semestra = 4; ocjena pismenog ispita = 3; ocjena usmenog ispita = 5. Konačna ocjena proizlazi iz 4 x 0,2 + 3 x 0,4 + 5 x 0, 4 = 0,8 + 1,2 + 2 = 4 (vrlo dobar).

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, izvršavanje zadataka u zadanom roku.

Student ostvaruje pravo na potpis ako je ispunio dva uvjeta:

a) bio je nazočan na najmanje 70% nastave,

b) uredno i u roku izvršio je sve zadatke i pripreme za nastavu.

 

 

Obavezna literatura:

Buscha/Raven/Szita: Erkundungen B2. Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch, Schubert-Verlag (2019)

Materijal koji priprema lektor (autentični  žurnalistički tekstovi i suvremena proza, audio-vizualni zapisi, vježbe)

Dopunska literatura:

Jednojezični rječnik njemačkog jezika (preporuka: Duden Deutsches Universalwörterbuch)

Njemačko-hrvatski rječnik (preporuka: Hansen-Kokoruš i dr.: Njemačko-hrvatski rječnik, Školska knjiga)

Helbig/Buscha: Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht, Langenscheidt

Buscha, A./Szita, S.: B-Grammatik, Schubert Verlag

Duden: Die deutsche Rechtschreibung

Duden: Stilwörterbuch

Duden: Das Wörterbuch der sprachlichen Zweifelsfälle – Richtiges und gutes Deutsch

Hrvatsko-njemački rječnik (preporuka: Jakić/Hurm: Hrvatsko-njemački rječnik, Školska knjiga)

https://www.tatsachen-ueber-deutschland.de/de

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Evidencija pohađanja nastave, povratne informacije na individualnim konzultacijama, sveučilišna studentska anketa.

Ostale informacije: