Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
NJEMAČKI JEZIK I KNJIŽEVNOST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 2.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Berkec, Silvija | 0 |
60 |
0 |
Ciljevi su ovoga kolegija razvijanje komunikacijske jezične kompetencije: leksičke, gramatičke, semantičke, fonološke, ortografske i ortoepske, kao i receptivnih jezičnih vještina slušanja i čitanja te produktivnih jezičnih vještina govorenja i pisanja na razini B2 prema ZEROJ-u, i to:
Slušanje: cilj je osposobiti studente da razumiju duže govore i predavanja, da prate i složenu argumentaciju ako im je tema barem donekle poznata te da razumiju veći dio televizijskih i radijskih vijesti koje se bave temama obrađenim na nastavi.
Čitanje: cilj je osposobiti studente da čitaju s razumijevanjem novinske vijesti o aktualnim događajima kao i suvremenu književnu prozu.
Govor: cilj je osposobiti studente da dovoljno tečno i spontano komuniciraju na njemačkom jeziku, što omogućuje normalnu interakciju s izvornim govornikom,te da jasno i opširno govore o temama obrađenim na nastavi i temama iz područja vlastitog interesa..
Pisanje: cilj je osposobiti studente da napišu životopis te jasan, podroban tekst (pismo, sastav) o temama obrađenim na nastavi u kojem jasno izražavaju značenje koje osobno pridaju određenim događajima i iskustvima.
Cilj je kolegija također senzibilizirati studenta za raznolikost i multikulturalnost te razumijevanje kultura i običaja drugih zemalja. Ovaj kolegij razvija i osobnu vještinu samoprocjene u studenata.
Nakon uspješno završenog predmeta studenti će moći:
Proširivanje jezičnih znanja i razvijanje jezične i komunikacijske kompetencije ponavljanjem i utvrđivanjem te usvajanjem novih leksičkih i gramatičkih sadržaja.
Teme i vokabular:
osobe i životopisi; školovanje i obrazovni sustavi; međuljudski odnosi, veze, partnerstvo i osjećaji;
oblici i uvjeti stanovanja; gradovi; putovanje (rezervacije, pripreme, pritužbe i reklamacije);
kulture, zemlje i nacionalnosti; iseljavanje; interkulturalne razlike; Small Talk;
rad i studiranje; radno vrijeme; telefoniranje i dogovaranje termina; komplimenti; sastanci i dnevni redovi; najkraće osnove poslovnog dopisivanja
Gramatičke strukture kojima će studenti ovladati:
modalni glagoli; konjugacija pravilnih i nepravilnih glagola;
pridjevska deklinacija;
priložne oznake mjesta; prijedlozi; odnosne rečenice s wo, woher/wohin; pasiv;
priložne oznake uzroka i posljedice, uzročne i posljedične rečenice;
Konjunktiv II (tvorba i uporaba oblika);
poredak rečeničnih dijelova u rečenici;
rekcija glagola, imenica i pridjeva;
Jezične funkcije kojima će studenti ovladati:
predstaviti sebe i druge, opisati školske sustave, izvijestiti o sveučilištima i mogućnostima studiranja u vlastitoj zemlji, diskutirati o učenju, napisati pismo čitatelja, opisati osobe;
opisati mjesta; razumjeti i sastaviti male oglase; opisati grafikon; uložiti pisanu ili usmenu reklamaciju, izvijestiti o putovanju;
opisati običaje, diskutirati o sličnostima i razlikama između domovine i drugih zemalja; voditi neobvezujući razgovor; napisati privatno pismo;
razgovarati o poslu i radnom vremenu; telefonskim putem dogovarati rokove, raspitivati se i davati informacije; formulirati komplimente;
razumijevanje, analiza i sažimanje pročitanog ili slušanog teksta i audio-vizualnih priloga
vježbe, obrazovanje na daljinu, multimedija i mreža, samostalni zadatci
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Auditivne vježbe, multimedija | Slušanje auditivnog ili audiovizualnog sadržaja | s razumijevanjem slušati autentične tekstove na njemačkom jeziku (vijest, izvješće) te veći dio televizijskih/radijskih emisija i video priloga o temama obrađenim na nastavi | Kontinuirana provjera znanja |
Metoda čitanja i rada na tekstu | Čitanje, rad na tekstu uz korištenje rječničke literature i online resursa, analiza pročitanog, samostalni rad, razgovor, diskusija | s razumijevanjem čitati autentične tekstove na njemačkom jeziku o temama obrađenim na nastavi (novinske članke, reportaže, vijesti, suvremenu književnu prozu) | Usmeni ispit, kontinuirana provjera znanja |
Metoda čitanja, slušanja, rada na tekstu, pisanja | Čitanje, slušanje, pisanje | Sažeti usmeno i pismeno najvažnije informacije iz čitanog i slušanog teksta | Kontinuirana provjera znanja, usmeni ispit |
Diskurzivna metoda | Diskusija, razgovor, kratko izlaganje | Sudjelovati aktivno u razgovorima i raspravama o temama obrađenim na nastavi objašnjavajući svoje stajalište | Usmeni ispit, kontinuirana provjera znanja |
Analiza primjera | Samostalan rad, pisanje | Napisati valjan životopis | Kontinuirana provjera znanja |
Diskurzivna metoda, metoda pisanja | Diskusija, razgovor, kratko izlaganje, pisanje sastava, pisanje pisma | Formulirati jasno i podrobno mišljenje i stavove u usmenom i pisanom obliku o temama obrađenim na nastavi | Kontinuirana provjera znanja, usmeni ispit |
Diskurzivna metoda | Diskusija, razgovor, kratko izlaganje | Primijeniti u govoru jezično znanje (leksičko, gramatičko, semantičko, fonološko i ortoepsko) prema sadržaju kolegija na jezičnoj razini B2 prema ZEROJ-u | Usmeni ispit |
Metoda pisanja | Pisanje sastava i pisma; rješavanje zadataka (leksička, semantička, morfološka, sintaktička komponenta) |
Primijeniti u pismenom izražavanju jezična znanja (leksička, gramatička, semantička i ortografska) prema sadržaju kolegija na jezičnoj razini B2 u ZEROJ-u | Kontinuirano praćenje, pismeni ispit |
Kontinuirana provjera znanja, Pisani ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 0,3 | 0% |
Pisani ispit | 1,1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,5 | 0% |
Usmeni ispit | 1,1 | 0% |
Ocjena proizlazi iz sljedećih elemenata i u sljedećim udjelima:
a) kontinuirane provjere znanja tijekom semestra u vidu pisanih zadataka i testova znanja i razumijevanja = 20%
b) pismenog ispita = 40%
c) usmenog ispita ) = 40%.
Kontinuirane provjere znanja i usmeni ispit ocjenjuju se ocjenama od 1 do 5 prema deskriptorima u ZEROJ-u za razinu B2; pismeni ispit (test) ocjenjuje se prema skali: 69-76 % = 2; 77-84 % = 3; 85-92 % = 4; 93-100 % = 5. Sva tri elementa moraju biti pozitivno ocijenjena kako bi se formirala konačna ocjena.
Primjer izračuna konačne ocjene: ocjena kontinuiranih provjera znanja tijekom semestra = 4; ocjena pismenog ispita = 3; ocjena usmenog ispita = 5. Konačna ocjena proizlazi iz 4 x 0,2 + 3 x 0,4 + 5 x 0, 4 = 0,8 + 1,2 + 2 = 4 (vrlo dobar).
Pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, izvršavanje zadataka u zadanom roku.
Student ostvaruje pravo na potpis ako je ispunio dva uvjeta:
a) bio je nazočan na najmanje 70% nastave,
b) uredno i u roku izvršio je sve zadatke i pripreme za nastavu.
Buscha/Raven/Szita: Erkundungen B2. Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch, Schubert-Verlag (2019)
Materijal koji priprema lektor (autentični žurnalistički tekstovi i suvremena proza, audio-vizualni zapisi, vježbe)
Jednojezični rječnik njemačkog jezika (preporuka: Duden Deutsches Universalwörterbuch)
Njemačko-hrvatski rječnik (preporuka: Hansen-Kokoruš i dr.: Njemačko-hrvatski rječnik, Školska knjiga)
Helbig/Buscha: Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht, Langenscheidt
Buscha, A./Szita, S.: B-Grammatik, Schubert Verlag
Duden: Die deutsche Rechtschreibung
Duden: Stilwörterbuch
Duden: Das Wörterbuch der sprachlichen Zweifelsfälle – Richtiges und gutes Deutsch
Hrvatsko-njemački rječnik (preporuka: Jakić/Hurm: Hrvatsko-njemački rječnik, Školska knjiga)
https://www.tatsachen-ueber-deutschland.de/de
Evidencija pohađanja nastave, povratne informacije na individualnim konzultacijama, sveučilišna studentska anketa.