Građanska prava i obveze

 

Naziv kolegija:
Građanska prava i obveze
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
ECTS:
3
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:

Studij
Godina
Semestar
Status

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Dagen, Tomislav
30
0
15

 

Ciljevi i zadaci:

Građanska pismenost proizlazi iz poznavanja građanskih prava i obveza. Upravo navedena prava i obveze određuju stupanj demokracije svakog društva i države u cjelini. Demokratska društva teže većim građanskim pravima i poštivanjem istih kako od samog čovjeka pojedinca, tako i od strane države i drugih institucija. Stoga je cilj kolegija upoznati studente s pojmom i sadržajem građanskih prava i obveza kao dijelom ljudskih prava, a iz kojih se mogu mjeriti stupnjevi demokracije svakog društva i države. Upravo mogućnost primjene građanskih prava u njihovom punom sadržajnom obliku predstavljaju okosnicu razvoja demokratskog društva i same države kao nositelja zaštite takvih prava. a i obveza koja iz tih prava proistječu.  

Ishodi učenja:

Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:

  • objasniti građanska prava i obveze koja proizlaze iz zakonodavnih i drugih izvora
  • razlikovati pojedina građanska prava i njihovu primjenu kao i obveze koje proistječu iz istih
  • argumentirano zastupati stajalište o ulozi daljnjeg razvoja i zaštite građanskih prava kao okosnice razvoja demokracije u društvu i državi kao cjelini
  • kritički raspravljati o stečenim znanjima u kontekstu suvremenih rasprava o građanskim pravima i obvezama kao dijelom ljudskih prava.

Sadržaj predmeta:

  • Uvodno o građanskim pravima, obvezama
  • Definiranje građanskih prava i obveza u kontekstu ljudskih prava i općedruštvenih zbivanja
  • Povijesni razvoj građanskih prava
  • Povijesni i pravni izvori građanskih prava i obveza
  • Građanska prava (pravo na pošteno suđenje, pravo izražavanja, pravo okupljanja, pravo izbora, pravo na referendum…)
  • Građanske obveze
  • Zaključna razmatranja o razvoju i zaštiti građanskih prava kao dijelom ljudskih prava

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2. 1. Nastavna aktivnost 2. 2. Aktivnost studenta 2. 3. Ishod učenja 2. 4 Metoda procjene
Predavanje
Seminar
Predavanje, rasprava, iznošenje kritičkih razmišljanja, stavova Objasniti i interpretirati građanska prava i obveze koja proizlaze iz zakonodavnih i drugih izvora Aktivnost u nastavi
Seminarski rad
Pisani ispit
Predavanje
Seminar
Predavanje,istraživanje, sistematizacija i analiza podataka, izrada i prezentacija seminarskog zadatka Razlikovati pojedina građanska prava i njihovu primjenu kao i obveze koje proistječu iz istih Aktivnost u nastavi
Seminarski rad
Pisani ispit
Predavanje
Seminar
Priprema za provjeru znanja, konzultacije,  rasprava, iznošenje kritičkih razmišljanja, stavova Argumentirano zastupati stajalište o ulozi daljnjeg razvoja i zaštite građanskih prava kao okosnice razvoja demokracije u društvu i državi kao cjelini Aktivnosti u nastavi
Seminarski rad
Predavanje
Seminar
Predavanja, istraživanje, izrada i prezentacia seminarskog zadatka Produbiti prethodno stečena znanja te ih kritički reflektirati u kontekstu suvremenih rasprava o građanskim pravima i obvezama kao dijelom ljudskih prava Aktivnosti u nastavi
Seminarski rad
Pismeni ispit
 
 

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

pismeno

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0 0%
Pismeni ispit 0 0%
Pohađanje nastave 0 0%
Seminarski rad 0 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Ukupan zbroj bodova na svim aktivnostima kreće se od 0 do 100. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije (50% bodova koje donosi pojedini element ocjene) s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.

Primjer izračunavanja ocjene:

Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS ljestvicom ocjenjivanja:

Pohađanje i sudjelovanje na nastavi 20% (20 bodova)

Pismeni ispit 60% (60 bodova)

Seminarski rad (izrada i prezentacija) 20% (20 bodova)

 

Bodovna ljestvica:

0,00 – 49,99 bodova: nedovoljan (1);

50,00 – 62,99 bodova: dovoljan (2);

63,00 – 74,99 bodova: dobar (3);

75,00 – 86,99 bodova: vrlo dobar (4);

87,00 – 100,00 bodova: odličan (5)

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

 

 

Obavezna literatura:

Međunarodni pakt o građanski i političkim pravima, Opća skupština Ujedinjenih naroda, 16. prosinca 1966. godine (rezolucija br. 2200 A /XXI/) stupila na snagu 23. ožujka 1976. godine

online

Povelja Europske unije o temeljnim pravima, Službeni list Europske unije (2016/C 202/02)

online

Ugovor o Europskoj uniji, članak 11., Službeni list Europske unije, C 202/21

online

Uredba (EU) 2019/788 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. travnja 2019. o europskoj građanskoj inicijativi, Službeni list Europske unije, L 130/55

online

Mesić, Milan; Legitimnost građanske neposlušnosti, Revija za sociologiju, Vol XXXII. (2001), No 1-2: 17-25

online

Ustav Republike Hrvatske, NN br. 56/90., 135/97., 8/98., 113/00., 124/00., 28/01., 41/01., 55/01., 76/10. i 85/10

online

Vujčić, Vladimir; Političke obveze građana u demokraciji i političko obrazovanje, Politička misao, Vol. XLIV, (2007.), br. 4, str. 17–34

Prezentacija predavanja

Dopunska literatura:

  • Gardašević, Đorđe; Pravo na javno okupljanje u hrvatskom i komparativnom pravu, Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu, god. 48, 3/2011., str. 487.-519.
  • Blagojević, Anita, Sesvečan, Ana; Ustavnopravni okvir referenduma u Republici Hrvatskoj: Trenutno stanje i budući izazovi, Zbornik radova Pravnog fakulteta u Splitu, god. 56, 4/2019, str. 835-876.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Jedinstvena sveučilišna studentska anketa.

Ostale informacije: