Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Dagen, Tomislav | 30 |
0 |
15 |
Građanska pismenost proizlazi iz poznavanja građanskih prava i obveza. Upravo navedena prava i obveze određuju stupanj demokracije svakog društva i države u cjelini. Demokratska društva teže većim građanskim pravima i poštivanjem istih kako od samog čovjeka pojedinca, tako i od strane države i drugih institucija. Stoga je cilj kolegija upoznati studente s pojmom i sadržajem građanskih prava i obveza kao dijelom ljudskih prava, a iz kojih se mogu mjeriti stupnjevi demokracije svakog društva i države. Upravo mogućnost primjene građanskih prava u njihovom punom sadržajnom obliku predstavljaju okosnicu razvoja demokratskog društva i same države kao nositelja zaštite takvih prava. a i obveza koja iz tih prava proistječu.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija studenti će moći:
predavanja, seminari i radionice, obrazovanje na daljinu
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
Predavanje Seminar |
Predavanje, rasprava, iznošenje kritičkih razmišljanja, stavova | Objasniti i interpretirati građanska prava i obveze koja proizlaze iz zakonodavnih i drugih izvora | Aktivnost u nastavi Seminarski rad Pisani ispit |
Predavanje Seminar |
Predavanje,istraživanje, sistematizacija i analiza podataka, izrada i prezentacija seminarskog zadatka | Razlikovati pojedina građanska prava i njihovu primjenu kao i obveze koje proistječu iz istih | Aktivnost u nastavi Seminarski rad Pisani ispit |
Predavanje Seminar |
Priprema za provjeru znanja, konzultacije, rasprava, iznošenje kritičkih razmišljanja, stavova | Argumentirano zastupati stajalište o ulozi daljnjeg razvoja i zaštite građanskih prava kao okosnice razvoja demokracije u društvu i državi kao cjelini | Aktivnosti u nastavi Seminarski rad |
Predavanje Seminar |
Predavanja, istraživanje, izrada i prezentacia seminarskog zadatka | Produbiti prethodno stečena znanja te ih kritički reflektirati u kontekstu suvremenih rasprava o građanskim pravima i obvezama kao dijelom ljudskih prava | Aktivnosti u nastavi Seminarski rad Pismeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Seminarski rad
pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0 | 0% |
Pismeni ispit | 0 | 0% |
Pohađanje nastave | 0 | 0% |
Seminarski rad | 0 | 0% |
Studentima se vrednuju i ocjenjuju svi navedeni elementi praćenja njihovoga rada, a prema detaljno razrađenim kriterijima vrednovanja s kojima su studenti upoznati i koji su im javno dostupni. Ukupan zbroj bodova na svim aktivnostima kreće se od 0 do 100. Studenti iz svakog pojedinog elementa praćenja moraju zadovoljiti minimalno propisane kriterije (50% bodova koje donosi pojedini element ocjene) s kojima su upoznati i koji su im javno dostupni.
Udjeli pojedinih elemenata vrednovanja u konačnoj ocjeni iskazani ECTS ljestvicom ocjenjivanja:
Pohađanje i sudjelovanje na nastavi 20% (20 bodova)
Pismeni ispit 60% (60 bodova)
Seminarski rad (izrada i prezentacija) 20% (20 bodova)
Bodovna ljestvica:
0,00 – 49,99 bodova: nedovoljan (1);
50,00 – 62,99 bodova: dovoljan (2);
63,00 – 74,99 bodova: dobar (3);
75,00 – 86,99 bodova: vrlo dobar (4);
87,00 – 100,00 bodova: odličan (5)
Međunarodni pakt o građanski i političkim pravima, Opća skupština Ujedinjenih naroda, 16. prosinca 1966. godine (rezolucija br. 2200 A /XXI/) stupila na snagu 23. ožujka 1976. godine
online
Povelja Europske unije o temeljnim pravima, Službeni list Europske unije (2016/C 202/02)
online
Ugovor o Europskoj uniji, članak 11., Službeni list Europske unije, C 202/21
online
Uredba (EU) 2019/788 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. travnja 2019. o europskoj građanskoj inicijativi, Službeni list Europske unije, L 130/55
online
Mesić, Milan; Legitimnost građanske neposlušnosti, Revija za sociologiju, Vol XXXII. (2001), No 1-2: 17-25
online
Ustav Republike Hrvatske, NN br. 56/90., 135/97., 8/98., 113/00., 124/00., 28/01., 41/01., 55/01., 76/10. i 85/10
online
Vujčić, Vladimir; Političke obveze građana u demokraciji i političko obrazovanje, Politička misao, Vol. XLIV, (2007.), br. 4, str. 17–34
Prezentacija predavanja
Jedinstvena sveučilišna studentska anketa.