Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
INFORMATOLOGIJA - PRIJEDIPLOMSKI (jednopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Faletar, Sanjica | 30 |
0 |
15 |
Predmet ima za cilj upoznati studente s osnovnim teorijskim konceptima i problemima muzeologije te (praktičnim) zadaćama i izazovima suvremene muzejske/baštinske profesije. Kroz ovaj se kolegij studenti upoznaju s povijesnim razvojem muzejske djelatnosti, zbirki i muzeja, s posebnim naglaskom na suvremene oblike (institucionalizirane) brige o baštini (npr. muzeji na otvorenom, ekomuzeji, virtualni muzeji itd.). Posebna se pozornost posvećuje konceptu muzejskog predmeta i baštine, njihovoj definiciji, tipologiji i obilježjima. Studenti se upoznaju s temeljnim muzejskim funkcijama (zaštita, istraživanje i komunikacija), pri čemu se posebna pozornost posvećuje muzejskoj dokumentaciji (primarna, sekundarna, tercijarna), izložbama (nastanak, tipologija, obilježja, evaluacija), animaciji i edukaciji. Studenti se nadalje upoznaju s organizacijskom strukturom muzeja (zbirke, odjeli), muzejskim prostorima, mrežom muzeja i matičnosti, osnovnim elementima muzejskog poslovanja i upravljanja (nabava, izlučivanje, osiguranje, korištenje; izvrsnost, akreditacija, procjena učinkovitosti, marketing) te muzejskim osobljem (kustosi, konzervatori, dizajneri, pedagozi, volonteri itd.). Posebna se pozornost posvećuje muzejskim posjetiteljima/korisnicima (tipologija, motivacija, potrebe, očekivanja, iskustvo). Studenti se upoznaju s temeljnim obilježjima i načelima muzejske/baštinske profesije i etike, s naglaskom na ulogu i poslanje baštinskih ustanova u suvremenom društvu, te njihovu ekonomsku, kulturnu, obrazovnu i društvenu vrijednost (npr. kulturni identitet, kulturni turizam, osobni razvoj i kreativnost, društveno uključivanje,). Na seminarima se studenti osposobljavaju za kritičko razumijevanje i izlaganje o temeljnim fenomenima vezanim uz tematiku kolegija te provođenje manjeg projekta uz mentorstvo nastavnika i/ili vanjskog suradnika.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Predmet obuhvaća sljedeće sadržaje: Muzeologija. Povijesni razvoj muzejske djelatnosti. Muzejska i baštinska djelatnost. Muzejski predmeti. Baština. Sabiranje i povijesni razvoj zbirki i muzeja. Tipologija muzeja i baštinskih ustanova. Muzejske funkcije. Muzejska dokumentacija. Izložbe. Animacija, Edukacija. Organizacijska struktura muzeja. Muzejsko poslovanje i upravljanje. Kompetencije i zadaće muzejskog osoblja. Muzejski posjetitelji/korisnici. Vrijednosti, poslanje i ekonomska, kulturna, obrazovna i društvena vrijednost baštinskih ustanova. Profesionalna etika.
predavanja, seminari i radionice, terenska nastava, mentorski rad
2. 1. Nastavna aktivnost | 2. 2. Aktivnost studenta | 2. 3. Ishod učenja | 2. 4 Metoda procjene |
predavanja | slušanje i aktivno sudjelovanje u nastavi |
|
pismena provjera znanja |
seminari | izlaganje seminarskog rada i rasprava |
|
aktivno sudjelovanje na seminarima |
projekt | oblikovanje manjeg projekta |
|
aktivno sudjelovanje |
terenska nastava | posjet odabranim muzejskim ustanovama |
|
vođenje bilješki i aktivno sudjelovanje u seminarskim raspravama |
Kontinuirana provjera znanja, Pohađanje nastave, Projekt, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Kontinuirana provjera znanja | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1,15 | 0% |
Projekt | 0,4 | 0% |
Seminarski rad | 0,45 | 0% |
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 200 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 110 ocjenskih bodova ili 55% ocjene.
Po elementima vrednovanja to znači da student može ostvariti sljedeći maksimalan broj ocjenskih bodova: 2 pismena ispita (75%): ukupno 150, seminarski rad (25%): 50.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 110 − 125 ocjenskih bodova (55% − 62%) = dovoljan (2), 126 − 159 ocjenskih bodova (63% − 79%) = dobar (3), 160− 179 ocjenskih bodova (80% − 89%) = vrlo dobar (4), 180 − 200 ocjenskih bodova (90% − 100%) = izvrstan (5).