Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
PEDAGOGIJA - DIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Livazović, Goran | 30 |
0 |
0 |
|
Spasenovski, Nemanja | 0 |
0 |
15 |
Upoznavanje sosnovnim pojmovima medijske pedagogije, razvoj kritičkog mišljenja u medijskom okruženju te shvaćanje multidisciplinarnosti i interdisciplinarnosti znanosti koje se bave medijima.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Suvremeno medijsko okruženje i pedagogija: temeljni pojmovi, koncepti, ciljevi i zadaci: Mediji i pedagogija; Slobodno vrijeme i mladi; Reklame, časopisi za mlade; Propaganda; Indoktrinacija; Industrija zabave; Mediji i globalizacija; Ovisnost o medijima; Medijska pedagogija u užem i širem smislu; Uvod u medijsko obrazovanje, (Multi)medijska didaktika, Medijsko istraživanje, Medijska pismenost, Medijska etika; Medijska kultura i odgoj za medije.
Područja istraživanja:Moć medija i nemoć odgoja; Medijska istraživanja i istraživanja medija: pedagoške implikacije;Pozitivne strane interneta - zašto ga koristiti;Negative strane interneta - zašto ga koristiti selektivno; Internetske opasnosti za djecu i ovisnost o internetu; Sigurnost djece i mladih na internetu; Dvostruka uloga medija u odgojno-obrazovnom procesu; Medijska komercijalizacija dokoličarenja; Mladi na raskršću ponašanja i vrijednosti; Psihopatološke deformacije poticane medijskom manipulacijom; Seksualna fiksacija i uloga medija; Manipulacija televizijom i njenim sadržajima za mlade;Reality show emisije i manipulacija; Analiza medijskih sadržaja u čitankama za osnovne škole; Školski listovi- izvorište kreativnosti;Po(r)uke u animiranim filmovima za djecu; Poruke iz grafita; Medijsko seksualiziranje sadržaja za djecu i mlade: iste teme i poruke u listovima za tinejdžere i svjetskim uspješnicama; Djeca kao kolateralne žrtve medijskih natpisa;Strategije medijskih manipulatora.
Simboli u medijima, medijska komunikacija i medijske kompetencije: Obilježja simboličkih procesa u medijskoj komunikaciji; Aspekti i razlike medijske komunikacije i manipulacije; (Ne)značajnost mrežnih komunikacija, Uvod u teorije znakova i simbola sa stajališta semiotike;Subliminalne poruke i tehnike u medijima; Uloga medija u razvoju interkulturalne komunikacije; Pet dimenzija medijskih kompetencija:kognitivna dimenzija, etička, socijalna i estetska kompetencija; praktične - medijske radionice; Deset dana bez ekrana.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4. Metoda procjene |
Predavanje, grupna rasprava | Slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | Definirati osnovne pojmove | Aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, pismeni ispit, usmeni ispit |
Predavanje, grupna rasprava | Analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje | Analizirati suvremeno medijsko okruženje | Seminarski rad, pismeni i usmeni ispit, projektno istraživanje, |
Suradničko učenje, grupna rasprava, samostalni istraživački zadatak | Postavljanje i rješavanje problema, izrada projekta, analiza izvora literature | Prosuditi utjecaj korisnika medija (djeca, posebice mladi…) |
Aktivnost studenata u nastavi, seminarski rad, |
Predavanje, seminarsko izlaganje, zadatak čitanja i analize primjera, samostalni istraživački zadatak | Postavljanje i rješavanje problema, izrada projekta, analiza izvora literature | Primijeniti temeljne sastavnice medijske pedagogije u praktičnom odgojno-obrazovnom radu | Seminarski rad, pismeni i usmeni ispit, projektno istraživanje, |
zadatak čitanja i analize primjera, samostalni istraživački zadatak | Postavljanje i rješavanje problema, izrada projekta, analiza izvora literature | Primijeniti stečene medijske kompetencije | završno izvješće |
Samostalni seminarski zadaci, grupna rasprava, diskusija. | Rasprava, aktivno sudjelovanje na nastavi, postavljanje i rješavanje problema, primjena naučenoga, rad u paru, oblikovanje pismenog rada | Identificirati različitost sustava vrijednosti kroz odgovornost i kolegijalnost prema drugima | seminarski rad, aktivnost na nastavi |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,5 | 0% |
Pismeni ispit | 1 | 0% |
Pohađanje nastave | 1 | 0% |
Usmeni ispit | 0,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminara i ocjena iz završnog pismenog ispita: 40% konačne ocjene čini ocjena iz seminara, a 60% konačne ocjene čini ocjena iz završnog pismenog ispita.
Aktivno i redovito sudjelovanje na nastavi. Izrada samostalnih praktičnih istraživačkih zadataka ili seminara.
Studentska anketa, redovite konzultacije. Mentorsko-savjetodavni i praktični rad sa studentima tijekom održavanja nastave