Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 2.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Medve, Zoltan | 120 |
0 |
60 |
Upoznati studente s glavnim obilježjima mađarske književnosti, naglasiti ulogu književnosti moderne, njezin utjecaj na suvremenu mađarsku književnost. Upoznati studente s tendencijama u okviru mađarske proze, detaljnije s produkcijama mađarske proze od osamdesetih godina 20. stoljeća sve do danas, osobito s djelima suvremene mađarske proze u hrvatskom prijevodu. Staviti suvremenu mađarsku prozu u kontekst suvremene (srednjo)europske književnosti s posebnim osvrtom na suvremenu hrvatsku prozu.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Povijesne poetike suvremene mađarske proze. Pitanje povijesti, politike, nacionalnog i kulturnog identiteta u suvremenim mađarskim proznim djelima.
Uvod
Mađarska moderna: preokret mađarske književnosti na prijelomu 19. i 20. stoljeća. »Narodnjaci i urbanisti«. Utjecaj autora kultnoga mađarskog časopisa moderne Nyugat na suvremenu mađarsku književnost. Mađarska i hrvatska moderna: paralele bez kontakata. Svladavanje obvezne etike za vrijeme socijalizma.
Suvremena mađarska proza
Temelji i prethodnici suvremene mađarske proze: teškoće pripovijedanja (Mészöly Miklós, Mándy Iván, Ottlik Géza). Pripovijedanje, jezik i tradicija: Esterházy Péter, Nádas Péter. Priča i jezik, priča vs. jezik: razdoblje »naglašene jezičnosti«. Povratak priči. Pojava novopovijesnog romana u mađarskoj prozi. Pojačanje ženskog pisma. Društveno-politički usmjerena proza i stari-novi žanrovi suvremene mađarske proze.
Suvremena mađarska i hrvatska proza
Protiv šablonizma: P. Esterházy – Antun Šoljan; početak postmoderna: P. Esterházy – Ivan Slamnig; novopovijesni roman: L. Márton – Nedjeljko Fabrio; urbanost pri kraju 20. stoljeća: L. Garaczi – Edo Popović; neposredna pitanja nacionalnoga/kulturnoga identiteta: O. Tolnai – Dubravka Ugrešić; povijest, politika, identitet: P. Esterházy – Miljenko Jergović.
Promatrana djela suvremenih autora (osim navedenih): Bartis Attila, Bodor Ádám, Darvasi László, Dragomán György, Kertész Imre, Kukorelly Endre, Lovas Ildikó, Parti Nagy Lajos, Takács Zsuzsa, Tóth Krisztina.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje, pisanje, govorenje (pitanja) | opisati strujanja i karakteristike suvremene mađarske proze/književnosti | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, govorenje (pitanja) | objasniti kontekst suvremene mađarske proze/književnosti | usmeni ispit |
seminar mentorski rad |
slušanje, pisanje, razmišljanje, govorenje (diskutiranje) | prepoznati paralelne i različite tendencije u proznim djelima suvremene mađarske i hrvatske književnosti te njihove uzroke | referat |
predavanje | slušanje, pisanje, govorenje (pitanja) | koristiti osnovnu terminologiju iz područja teorije i povijesti suvremene mađarske proze/književnosti | usmeni ispit |
seminar | slušanje, pisanje, razmišljanje, govorenje (diskutiranje) | razlikovati razne tendencije u suvremenoj mađarskoj prozi | praćenje aktivnosti studenata |
samostalni zadaci mentorski rad |
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (usmeno izlaganje) | prosuditi (kritički) produkciju mađarske proze | referat |
Aktivnost u nastavi, Referat, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Referat | 1,6 | 0% |
Usmeni ispit | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz referata te ocjena iz završnoga usmenog ispita: 30% konačne ocjene čini ocjena iz referata , a 70% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita
Studenti su obvezni redovito pohađati predavanja kao uvjet za potpis. Aktivno sudjelovanje na seminarima, položen usmeni ispit.
Lektira (po dogovoru):
Studentska anketa