Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Bosančić, Boris | 120 |
0 |
60 |
Upoznati studente s razvojem digitalne humanistike, grane u okviru društvenohumanističkih znanosti koja se bavi mogućnostima korištenja i proučavanja humanističkih tekstova u digitalnom okruženju. Isto tako, upoznati studente s postupkom označavanja teksta pomoću TEI-a, danas najzastupljenijeg standarda u području digitalne humanistike kojeg održava zajednica istraživača okupljena u TEI konzorcij. U okviru kolegija razmatraju se teorijske postavke označavanja teksta – vrste označavanja teksta i označiteljske teorije (OHCO teorije) – objašnjavaju ključni pojmovi markup i encoding te opisuju modeli teksta sa stajališta postupka označavanja teksta. Osim postupka označavanja teksta na predavanjima će se predstaviti i drugi alati i tehnike za obradu humanističkih tekstova u digitalnom okruženju poput alata za označavanje digitalnih faksimila i tehnike rudarenja teksta (text mining). Na seminarima studenti provode analizu označavanja različitih vrsta tekstova (poetski tekst, književni tekst, rječnici, rukopisi, transkribirani govori i dr.) na različitim razinama označavanja shodno potrebama različitih znanstvenih zajednica (lingvista, filologa, povjesničara knjige, povjesničara književnosti itd.) prema TEI smjernicama – svojevrsnom vodiču kroz postupak označavanja teksta TEI konzorcija.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanja | slušanje, pisanje | upoznati povijest digitalne humanistike | usmeni ispit |
predavanja | slušanje, pisanje, gledanje | svladati teorijske postavke označavanja teksta i označiteljske teorije | usmeni ispit |
seminar | demonstracija, rad na računalu, istraživanje, razmišljanje | upoznati se s TEI standardom za označavanje teksta | pisani seminarski rad |
seminar | demonstracija, rad na računalu, istraživanje, razmišljanje | ovladati analizom postupka označavanja teksta prema TEI smjernicama | praktični rad |
Aktivnost u nastavi, Praktični rad, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Praktični rad | 1 | 0% |
Seminarski rad | 0,6 | 0% |
Usmeni ispit | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskog rada, ocjena iz praktičnog rada i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 40% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada, 30% konačne ocjene čini ocjena iz praktičnog rada, a 30% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Redovito pohađanje nastave, izrada seminarskog rada, izrada praktičnog rada.
Studentska anketa