Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Balić, Davor | 120 |
0 |
60 |
Cilj je kolegija polaznicima omogućiti uvid i znanje o filozofskoj i književnoj sastavnici spisā onih hrvatskih mislilaca koji su djelovali tijekom 15. i 16. stoljeća. Naime, premda za to postoje vrlo utemeljeni razlozi, brojni hrvatski renesansni mislioci najčešće su istraženi iz perspektive pojedinih disciplina, primjerice, s teološkoga i književnog stajališta, a tek rijetko sustavno, zbog čega još uvijek ne raspolažemo čak ni podatcima o njihovoj bibliografiji, a nekmoli o originalnosti i recepciji njihovih spisa. Pritom je riječ o misliocima čija su nam imena i te kako dobro poznata, štoviše, na njih se redovito pozivamo kada želimo istaknuti začetnike hrvatskog identiteta: Ivan Stojković, Benedikt Kotruljević, Nikola Modruški, Juraj Dragišić, Marko Marulić, Matija Vlačić Ilirik, Pavao Skalić, Frane Petrić, Nikola Vitov Gučetić. Posljedica aktualnog stanja istraženosti je da se, primjerice, Ivana Stojkovića i nadalje smatra ponajprije teologom, Benedikta Kotruljevića ekonomistom, a Marka Marulića »ocem hrvatske književnosti«. Međutim, spisi većine hrvatskih renesansnih mislilaca, od kojih izdvajam Nikolu Modruškog, Marka Marulića i Nikolu Vitova Gučetića, obiluju ponajprije filozofskom i književnom sastavnicom. Dakle, cilj predloženoga kolegija je da ukaže na interdisciplinarnost u spisima hrvatskih renesansnih mislioca, pri čemu će posebna pozornost biti usmjerena na zastupljenost filozofske i književne sastavnice, što se nedvojbeno može smatrati dokazom o tome da hrvatski renesansni mislioci u potpunosti slijede tendencije koje obilježavaju razdoblje u kojem žive i djeluju.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Sadržaj kolegija temeljit će se na predavanjima i seminarima. U sklopu predavanja polaznici će moći doznati o obilježjima renesansnog razdoblja i mišljenja, kao i o osobitostima spisā hrvatskih renesansnih mislilaca. Posebna pozornost pritom će biti usmjerena na filozofsku i književnu sastavnicu u tim spisima, posebice onima kojima su autori Ivan Stojković, Benedikt Kotruljević, Nikola Modruški, Juraj Dragišić, Marko Marulić, Matija Vlačić Ilirik, Pavao Skalić, Frane Petrić, Nikola Vitov Gučetić i Faust Vrančić. U sklopu predavanja polaznici će biti izviješteni i o žanrovskim obilježjima obrađenih spisa: govor (Stojković), rasprava (Kotruljević), dijalog (Modruški, Skalić, Gučetić), obrana (Dragišić), duhovno pismo (Marulić), suma (Petrić). Predloženi kolegij predviđa i održavanje seminara: dva sata bila bi posvećena analizi Marulićeva nauka o laži, koji je izložen u četvrtom poglavlju četvrte knjige Marulićeva bestselera De institutione bene vivendi per exempla sanctorum (Upućivanje u čestit život po primjerima svetaca), dakle u poglavlju »De veritate colenda mendacioque fugiendo« (»O gajenju istine i izbjegavanju laži«), a tri sata analizi Petrićevih promišljanja u spisu La città felice (Sretan grad).
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje seminarsko izlaganje čitanje i analiza primjera |
slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | objasniti filozofske i književne sastavnice u spisima hrvatskih renesansnih mislilaca | aktivnost u nastavi seminarski rad usmeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje čitanje i analiza primjera |
slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | definirati žanrovske osobitosti djela hrvatskih renesansnih mislilaca (govor, rasprava, obrana, duhovno pismo, suma) | aktivnost u nastavi seminarski rad usmeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje čitanje i analiza primjera |
slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | analizirati izabrana poglavlja iz Marulićeve Institucije (»De veritate colenda mendacioque fugiendo« – »O gajenju istine i izbjegavanju laži«) te Petrićev spisa La città felice (Sretan grad) | aktivnost u nastavi seminarski rad usmeni ispit |
predavanje seminarsko izlaganje čitanje i analiza primjera |
slušanje izlaganja, analiza literature, rasprava | procijeniti doprinos hrvatskih renesansnih mislioca hrvatskoj, ali i europskoj filozofsko-književnoj misli | aktivnost u nastavi seminarski rad usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Seminarski rad | 0,6 | 0% |
Usmeni ispit | 3 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskog rada i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Obveze studenata na kolegiju su sljedeće: redovito pohađanje nastave, izrada seminarskoga rada i polaganje završnoga usmenog ispita.
studentska anketa