Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Rafolt, Leo | 120 |
0 |
0 |
|
Brković, Ivana | 0 |
0 |
60 |
U skladu s epistemološkim postavkama prostornog obrata (spatial turn), studenti će se uputiti u suvremene koncepte prostora u književnoj znanosti, koji će biti polazište interpretacije reprezentativnih tekstova hrvatskih autora nastalih u ranom novom vijeku. Pristupajući književnom prostoru kao reprezentacijskom fenomenu, u analizi će se nastojati detektirati procedure diskurzivne proizvodnje prostora na trima međuovisnim razinama: tekstnoj, intertekstualnoj i kontekstualnoj. Također, književnim će se prostorima pristupiti iz perspektive oblikovanja kolektivnih identiteta / alteriteta. Sukladno tomu, cilj je analize osvijetliti književne prostore kao nositelje mnogostrukih i višeslojnih značenja – literarnih, povijesnih, (geo)političkih, društvenih, religijskih i kulturnih – generiranih različitim tipovima diskursa, karakterističnima za hrvatsku sredinu, ali i (zapadnu) Europu u ranom novom vijeku.
Nakon uspješno svladanog kolegija student će moći:
Syllabus:
Polazišta i definicije – pojmovi mjesta i prostora u suvremenim društvenim znanostima i humanistici (prostorni obrat) – književni prostor u znanosti u književnosti – književni prostor kao reprezentacijski fenomen – prostorni elementi – »konkretni« i simbolički prostor u književnosti.
Smjernice za analizu književnog prostora u tekstovima hrvatskih autora ranoga novog vijeka – primjer prostorne analize: struktura prostora u romanu Planine Petra Zoranića.
Prostori identiteta / alteriteta – identitet i prostor – vrijeme i prostor: dijakronijska i sinkronijska dimenzija književnog prostora – krajolik sjećanja, lieux de mémoire, etnobraz – primjer prostorne analize: prostor identiteta u Osmanu Ivana Gundulića i Pavlimiru Junija Palmotića.
Prostori alteriteta – primjer prostorne analize: prostori Drugoga u Osmanu Ivana Gundulića i Dubrovniku ponovljenom Jakete Palmotića Dionorića.
Geokritika – mjesto kao prostorni referent – reprezentacija Dubrovnika u domaćih i stranih autora u ranom novom vijeku.
Topologije svetih prostora u književnosti (Ivan Gundulić, Suze sina razmetnoga: Antun Kanižlić, Sveta Rožalija; Junije Palmotić, Sveta Katarina od Sijene) / Modeli rodnih prostora u hrvatskoj književnosti ranoga novog vijeka (ljubavna poezija; Nikola Nalješković, Komedija VI; Junije Palmotić, Captislava; Ivan Gundulić, Suze sina razmetnoga)
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | objasniti temeljne pojmove u suvremenoj teoriji prostora u društvenim i humanističkim znanostima (prostorni obrat, prostor, mjesto, prostor kao kulturni proizvod, vrijeme-prostor, Trećeprostor, heterotopija i dr.) | pisani ispit |
seminar | slušanje, čitanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | diskutirati o povezanosti kategorija prostora i identiteta | pisani ispit |
samostalni zadatci mentorski rad |
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, razmišljanje, pisanje | primijeniti relevantne teorijske spoznaje o književnom prostoru (književni prostor kao reprezentacijski fenomen; konkretna i simbolička dimenzija književnog prostora, struktura književnog prostora, prostor i identitet) u analizi književnih tekstova | pisani seminarski rad usmeno izlaganje / prezentacija rezultata istraživanja |
predavanje seminar |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | identificirati osobitosti književnog prostora u tekstovima hrvatskih autora u ranom novom vijeku i interpretirati ih s obzirom na širi kontekst | pisani seminarski rad usmena rasprava pisani ispit |
Aktivnost u nastavi, Pismeni ispit, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Pismeni ispit | 3 | 0% |
Seminarski rad | 0,6 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena iz pisanog ispita: 100% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga pisanog ispita.
Redovito pohađanje nastave, aktivnost u nastavi, završni pisani ispit.
Teorijska literatura
Izvori
Studentska anketa