Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pšihistal, Ružica | 4 |
0 |
2 |
Kolegijem se stječu stručne kompetencije iz područja usmenoknjiževne genologije u interdisciplinarnome prožimanju znanosti o književnosti, folkloristike i kulturne antropologije.
Nakon uspješno završenoga kolegija, studenti će moći:
Teorijski okvir klasifikacije usmene književnosti. Nazivoslovlje. Literarizirana usmenost. Usmenoknjiževni žanrovi i književni rodovi pisane književnosti (lirika, epika, drama). Dijakronijski pristup žanrovima u povijestima usmene književnosti (zapisi i interferencije s pisanom književnosti). Sinkronijski pristup žanrovima. Žanrovi prema funkciji, opsegu i prema mediju izvedbe. Intermedijalnost i hijerarhijski sustav žanrova u folkloru. Kontekstualna folkloristika i komunikacijski pristup folkloru (tekst i kontekst, paradigmatske i sintagmatske jedinice, performancija i kompetencija). Prozni i stihovani narativni žanrovi. Usmena lirika. Folklorno kazalište u običajnom i obrednom kontekstu. Apelativni i govorni žanrovi. Usmenoknjiževni minimalizam. Urbani folklorni žanrovi.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, rasprava | opisati načela žanrovske klasifikacije usmene književnosti prema različitim književnoznanstvenim i folklorističkim paradigmama | usmeni ispit |
predavanje | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, rasprava | objasniti posebnost usmenofolklornih žanrova u odnosu na genološke termine iz pisane književnosti | usmeni ispit |
predavanje | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, rasprava | definirati suodnos žanrova usmene i pisane književnosti u dijakronijskome slijedu | usmeni ispit |
mentorski rad | postavljanje i rješavanje problema, učenje po modelu, analiza zapisa i literature | smjestiti usmenoknjiževne žanrove u izvedbeni kontekst | esej |
multimedija i mreža | pretraživanje mrežnih izvora, korištenje vizualnih, zapisanih i slušnih sadržaja | analizirati žanrovski sustav urbanoga folklora | referat |
samostalni zadatci | samostala uporaba literature | vrjednovati imanentnu svijest o žanrovima u tradicijskoj kulturi | esej |
Aktivnost u nastavi, Esej, Referat, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Esej | 1 | 0% |
Referat | 0,6 | 0% |
Usmeni ispit | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz eseja, referata i iz završnoga usmenog ispita: 40% konačne ocjene čini ocjena iz eseja, 20% iz referata i 40% iz završnoga usmenog ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Studenti su obvezni redovito pohađati i aktivno pratiti nastavu, kontinuirano izvršavati seminarske zadaće i položiti završni ispit.
Studentska anketa.