Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Kurtović, Ana | 120 |
0 |
105 |
Cilj je kolegija upoznati polaznike s osnovnim psihološkim konceptima i principima koji se odnose na ljudske doživljaje i funkcioniranje (ličnost, identitet, motivacija, trauma, katarza) te ilustrirati primjenu tih znanja u analizi književnog dijela. Zadatak je upoznati, usvojiti i učinkovito primijeniti teorijske i praktične spoznaje o razvoju i strukturi ličnosti, ljubavi i seksualnosti, motivaciji, čovjekovu identitetu i socijalnoj determiniranosti, traumi i njezinim ishodima u analizi književnog djela. Pritom će se u tumačenje uklopiti i iskustva iz prakse – osobito kad je riječ o traumi i depresiji – da bi se vidjelo u kojoj su mjeri književne obrade korespondentne autentičnim slučajevima.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje ilustracija grupni rad rad na tekstu raprava |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), čitanje (proučavanje literature), problemsko razmišljanje | komentirati psihologiju lika u književnom djelu (emocije, ponašanje, razmišljanje, manifestacije nesvjesnog) koristeći spoznaje psihoanalitičke teorije Sigmunda Freuda | usmeni ispit seminarski rad |
predavanje ilustracija grupni rad rad na tekstu rasprava |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), čitanje (proučavanje literature), problemsko razmišljanje | opisati arhetipske događaje, figure i motive u književnim djelima | usmeni ispit seminarski rad |
predavanje ilustracija grupni rad rad na tekstu rasprava |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), čitanje (proučavanje literature), problemsko razmišljanje | opisati motivacijske čimbenike u podlozi ponašanja lika u književnom djelu u terminima različitih psiholoških teorija | usmeni ispit seminarski rad |
predavanje ilustracija grupni rad rad na tekstu rasprava |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), čitanje (proučavanje literature), problemsko razmišljanje | prepoznati različite formativne utjecaje na razvoj identiteta likova u književnom djelu | usmeni ispit seminarski rad |
predavanje ilustracija rad na tekstu rasprava |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), čitanje (proučavanje literature), problemsko razmišljanje | objasniti elemente katarze u književnom djelu u terminima psihodinamskih teorija | usmeni ispit seminarski rad |
predavanje ilustracija rad na tekstu rasprava |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), čitanje (proučavanje literature), problemsko razmišljanje | opisati traumu u životu književnog lika i načine njezina razrješavanja | usmeni ispit seminarski rad |
predavanje ilustracija rad na tekstu rasprava |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), čitanje (proučavanje literature), problemsko razmišljanje | identificirati manifestacije psihopatologije portretiranih likova književnih djela | usmeni ispit seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Seminarski rad | 2,6 | 0% |
Usmeni ispit | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena seminarskog rada i usmenog ispita: 60% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada, a 40% ocjena iz usmenog ispita.
Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u raspravama i drugim oblicima nastave. Po završetku nastave studenti su obvezni predati seminar (analiza književnog djela po izboru) i pristupiti usmenom ispitu.
Književni predlošci birat će se prema interesima studenata.
Studentska anketa