Postkolonijalna književnost i teorija

 

Naziv kolegija:
Postkolonijalna književnost i teorija
Šifra ISVU:
234043
Šifra MOZVAG:
DKI109
ECTS:
4
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:

Studij
Godina
Semestar
Status
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet
1.g.
zimski
izborni

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Runtić, Sanja
5
0
3

 

Ciljevi i zadaci:

Kolegij ima za cilj studente upoznati s osnovnim obilježjima i dominantnim žanrovima postkolonijalnog pisma te najvažnijim kritičkim teorijama i metodama postkolonijalnih studija.

Ishodi učenja:

Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:

  • definirati osnovna polazišta postkolonijalnih studija,
  • izdvojiti osnovne koncepte i metode postkolonijalne teorije,
  • pokazati široko i integrirano poznavanje postkolonijalnih književnosti,
  • demonstrirati vještine usmene prezentacije i analitičke rasprave,
  • analizirati kritički potencijal postkolonijalnih tekstova i njihovu relevantnost u odnosu na povijesni i suvremeni društveno-politički kontekst,
  • napisati znanstveni rad/referat u skladu s etičkim načelima akademske zajednice,
  • kritički pristupiti nejednakostima i predrasudama u suvremenom društvu na koje upućuje postkolonijalna književnost,
  • promicati temeljne demokratske postavke multikulturalizma i tolerancije, načela rasne/etničke i rodne ravnopravnosti.

Sadržaj predmeta:

Kroz široki spektar reprezentativnih književnih i kritičkih tekstova iz Afrike, Amerike, Azije i Oceanije kolegij se usredotočuje na temeljna pitanja postkolonijalnih studija – problematiku kolonijalnog diskursa, subalternosti i povijesti. Uz pojmove i koncepte kao što su mimikrija, ambivalentnost, hibridnost, identitet, prikazivanje, rasa, rod, mjesto, dislokacija, liminalnost, orijentalizam, pamćenje, trauma i suverenitet, analizirat će se i suvremeni politički, kulturalni i ekonomski ostaci kolonijalizma poput neoimperijalizma, globalizacije, trgovanja ljudima i ilegalnih migracija. Pored proznih i kritičkih tekstova, razmotrit će se i drugi kulturalni oblici antikolonijalnog otpora poput filma, rastafari estetike te reggae i dub glazbe i poezije.

 

 

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, seminari i radionice

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

2.1. Nastavna aktivnost 2.2. Aktivnost studenta 2.3. Ishod učenja 2.4 Metoda procjene
predavanje slušanje, pisanje, čitanje definirati osnovna polazišta postkolonijalnih studija usmeni ispit
predavanje slušanje, pisanje, čitanje izdvojiti osnovne koncepte i metode postkolonijalne teorije usmeni ispit
seminar
mentorski rad
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) pokazati široko i integrirano poznavanje postkolonijalnih književnosti usmeni ispit
usmeno izlaganje
pisani seminarski rad
seminar govorenje (usmeno izlaganje), pokazivanje demonstrirati vještine usmene prezentacije i analitičke rasprave usmeno izlaganje
predavanje
mentorski rad
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) analizirati kritički potencijal postkolonijalnih tekstova i njihovu relevantnost u odnosu na povijesni i suvremeni društveno-politički kontekst usmeni ispit
usmeno izlaganje
pisani seminarski rad
mentorski rad prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, pisanje napisati znanstveni rad/referat u skladu s etičkim načelima akademske zajednice pisani seminarski rad
predavanje
seminar
mentorski rad
slušanje, čitanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), istraživanje kritički pristupiti nejednakostima i predrasudama u suvremenom društvu na koje upućuje postkolonijalna književnost usmeni ispit
usmeno izlaganje
pisani seminarski rad
predavanje
seminar
mentorski rad
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), istraživanje, čitanje promicati temeljne demokratske postavke multikulturalizma i tolerancije, načela rasne/etničke i rodne ravnopravnosti usmeno izlaganje
pisani seminarski rad

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Referat, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Aktivnost u nastavi 0,4 0%
Istraživanje 0,6 0%
Referat 1 0%
Usmeni ispit 3 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

U oblikovanju ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz referata/seminarskog rada i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz referata/seminarskog rada, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, referat ili seminarski rad, usmeni ispit.

 

 

Obavezna literatura:

Književna djela koja će se analizirati:

  • Achebe, Chinua: Things Fall Apart (1958)
  • Addison, Corban: A Walk across the Sun (2012)
  • Adichie, Chimamanda Ngozi: Half of a Yellow Sun (2006)
  • Erdrich, Louise: Tracks (1988)
  • Ihimaera, Witi: Parihaka Woman (2011)
  • Pilkington Garimara, Doris: Follow the Rabbit-Proof Fence (2001)
  • Roy, Arundhati: The God of Small Things (1997)
  • Rushdie, Salman: Midnight’s Children (1981)
  • Silko, Leslie Marmon: Ceremony (1977)

Osnovna literatura:

  • ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Young, Robert J. C. Postcolonialism: A Very Short Introduction. Oxford UP, 2003.
  • Bush, Barbara. Imperialism and Postcolonialism. Longman, 2006.
  • Loomba, Ania. Colonialism/Postcolonialism. 2nd Ed. Routledge, 2005.
  • Sharp, Joanne. Geographies of Postcolonialism. Sage, 2009.
  • Boehmer, Elleke. Colonial and Postcolonial Literature. 2nd Ed. Oxford UP, 2005.
  • Said, Edward W. Culture and Imperialism. Vintage, 1993.
  • Aschcroft, Bill, Gareth Griffiths, and Helen Tiffin, eds. The Postcolonial Studies Reader. Routlege, 2003.
  • Bhabha, Homi. The Location of Culture. Routledge, 1994.

 

Dopunska literatura:

  • Aschcroft, Bill, Gareth Griffiths, and Helen Tiffin. The Empire Writes Back: Theory and Practice in Post-colonial Literature. 2nd Ed. Routledge, 2002.
  • Fanon, Frantz. Black Skin White Masks. 1952. Trans. Charles Lam Markman. Pluto Press, 2008.
  • King, Stephen A., Barry T. Bays, and P. Renée Foster. Reggae, Rastafari, and the Rhetoric of Social Control. UP of Mississippi, 2002.
  • Klein, Naomi. No Logo. London: Flamingo, 2000.
  • McLeod, John, ed. Routledge Companion to Postcolonial Studies. Routledge, 2007.
  • Memmi, Albert, Jean-Paul Sartre, Nadine Gordimer. The Colonizer and the Colonized. Trans. Howard Greenfeld. Earthscan, 2003.
  • McClintock, Anne. Imperial Leather: Race, Gender and Sexuality in the Colonial Context. Routledge, 1995.
  • Newell, Stephanie. West African Literatures: Ways of Reading. Oxford UP, 2006.
  • Polak, Iva. Razvoj književne proze australskih Aboridžina. Hrvatsko filološko društvo, 2011.
  • Pratt, Mary Louise. Imperial Eyes: Travel Writing and Transculturation. 2nd Ed. Routledge, 2008.
  • Runtić, Sanja i Marija Knežević. Suvremena književnost američkih starosjedilaca. Filozofski fakultet, 2013.
  • Rushdie, Salman Imaginary Homelands: Essays & Criticism 1981 to 1991. Granta Books, 1991.
  • Said, Edward W. Orientalism. 1991. Penguin. 2003.
  • Schwarz, Henry, and Sangeeta Ray. A Companion to Postcolonial Studies. Blackwell, 2000.
  • Whittaker, David, and Mpalive-Hangson Msiska. Chinua Achebe’s Things Fall Apart (Routledge guides to literature). Routledge, 2007.

 

 

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Studentska anketa.

Ostale informacije: