Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Runtić, Sanja | 5 |
0 |
3 |
Kolegij ima za cilj studente upoznati s osnovnim obilježjima i dominantnim žanrovima postkolonijalnog pisma te najvažnijim kritičkim teorijama i metodama postkolonijalnih studija.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Kroz široki spektar reprezentativnih književnih i kritičkih tekstova iz Afrike, Amerike, Azije i Oceanije kolegij se usredotočuje na temeljna pitanja postkolonijalnih studija – problematiku kolonijalnog diskursa, subalternosti i povijesti. Uz pojmove i koncepte kao što su mimikrija, ambivalentnost, hibridnost, identitet, prikazivanje, rasa, rod, mjesto, dislokacija, liminalnost, orijentalizam, pamćenje, trauma i suverenitet, analizirat će se i suvremeni politički, kulturalni i ekonomski ostaci kolonijalizma poput neoimperijalizma, globalizacije, trgovanja ljudima i ilegalnih migracija. Pored proznih i kritičkih tekstova, razmotrit će se i drugi kulturalni oblici antikolonijalnog otpora poput filma, rastafari estetike te reggae i dub glazbe i poezije.
predavanja, seminari i radionice
2.1. Nastavna aktivnost | 2.2. Aktivnost studenta | 2.3. Ishod učenja | 2.4 Metoda procjene |
predavanje | slušanje, pisanje, čitanje | definirati osnovna polazišta postkolonijalnih studija | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, čitanje | izdvojiti osnovne koncepte i metode postkolonijalne teorije | usmeni ispit |
seminar mentorski rad |
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | pokazati široko i integrirano poznavanje postkolonijalnih književnosti | usmeni ispit usmeno izlaganje pisani seminarski rad |
seminar | govorenje (usmeno izlaganje), pokazivanje | demonstrirati vještine usmene prezentacije i analitičke rasprave | usmeno izlaganje |
predavanje mentorski rad |
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | analizirati kritički potencijal postkolonijalnih tekstova i njihovu relevantnost u odnosu na povijesni i suvremeni društveno-politički kontekst | usmeni ispit usmeno izlaganje pisani seminarski rad |
mentorski rad | prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, pisanje | napisati znanstveni rad/referat u skladu s etičkim načelima akademske zajednice | pisani seminarski rad |
predavanje seminar mentorski rad |
slušanje, čitanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), istraživanje | kritički pristupiti nejednakostima i predrasudama u suvremenom društvu na koje upućuje postkolonijalna književnost | usmeni ispit usmeno izlaganje pisani seminarski rad |
predavanje seminar mentorski rad |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), istraživanje, čitanje | promicati temeljne demokratske postavke multikulturalizma i tolerancije, načela rasne/etničke i rodne ravnopravnosti | usmeno izlaganje pisani seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Referat, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Istraživanje | 0,6 | 0% |
Referat | 1 | 0% |
Usmeni ispit | 3 | 0% |
U oblikovanju ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz referata/seminarskog rada i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz referata/seminarskog rada, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, referat ili seminarski rad, usmeni ispit.
Književna djela koja će se analizirati:
Osnovna literatura:
Studentska anketa.