Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Čale Feldman, Lada | 120 |
0 |
105 |
Cilj je kolegija upoznati studente s teorijom, metodologijom i terminologijom feminističkoga kritičkog tumačenja kulturnih i književnih fenomena
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Kolegij će smjestiti feministički pristup umjetnosti, napose književnosti u kontekst suvremene složene ponude humanističkih znanja, napose u kontekst pitanja o odnosima politike i estetike koji su za feministički pristup posebno važni. Razmotrit će se nužnost interdisciplinarne osnove toga pristupa, koji je započeo kao sveobuhvatna kritika kulture, ali se zatim razgranao u niz su-zasebnih fokusa, napose u području umjetničke prakse. Kolegij će stoga izdvojiti književnost kao zasebno analitičko područje, koje od feminističke perspektive iziskuje dvostruki potez istodobnog usvajanja i revizije temeljnih književnoteorijskih kategorija i razina analize, pa će se i udjelu feminističkih intervencija u današnjem književnoteorijskom i književnopovijesnom krajoliku posvetiti posebna pozornost. Pritom će se, nadalje, istaknuti oslonac na hrvatsku produkciju feminističkih znanja i njezine dosadašnje i moguće buduće interese. Naposljetku, kolegij predviđa i rad na određenom broju književnih primjera, koji će poslužiti kao predlošci analitičkim vježbama samih studenata, s time da će se voditi računa o žanrovskoj raznovrsnosti odabranih djela.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje, pisanje, kritičko zaključivanje, govorenje (diskutiranje) | diskutirati o problemima feminističkoga književno-kritičkog pristupa tradiciji književne znanosti | usmeni ispit esej |
seminar mentorski rad |
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, kritičko razmišljanje, pisanje, govorenje (usmeno izlaganje) |
interpretirati književne predloške iz feminističke perspektive | referat |
predavanje | slušanje, pisanje, kritičko zaključivanje, govorenje (diskutiranje) | izdvojiti različite feminističke smjerove (fokuse) | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, kritičko zaključivanje, govorenje (diskutiranje) | usporediti hrvatsku feminističku književnu teoriju i kritiku s inozemnom | usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Esej, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Esej | 0,6 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 0% |
Usmeni ispit | 3 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz referata, ocjena završnog eseja i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 40% konačne ocjene čini ocjena iz referata, 40% ocjena eseja, a 20% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Redovito pohađanje nastave, temeljita priprema unaprijed zadane literature o kojoj će se na satu raspravljati.
Dopunska literatura, unutar koje će se uključiti literatura hrvatskih autorica i autora, nudit će se studentima ovisno o njihovim specifičnim interesima, prilikom mentorskog rada ili dogovora u svezi s izradom seminarskog rada/eseja.