Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Trojan, Ivan | 8 |
0 |
4 |
Upoznati studente sa suvremenim hrvatskim dramatičarima i njihovim poetikama te dramskim tekstovima uprizorenim na pozornicama hrvatskih kazališta. Riječ će biti o sljedećim imenima: Filip Šovagović, Tomislav Zajec, Davor Špišić, Ivan Vidić, Milko Valent, Dubravko Mihanović, Ivana Sajko, Lada Kaštelan, Mate Matišić, Miro Gavran, Tena Štivičić, Elvis Bošnjak, Ivor Martinić i Boris Senker. Težište će biti stavljeno na analizu dramskog teksta te kritičku obradu njegove scenske inscenacije. Na kolegiju se analiziraju hrvatski dramski tekstovi nastali nakon 1995. godine kako bi se pokazalo da u hrvatskoj dramskoj produkciji i teatru nakon 1995. godine ne dominira ni jedna generacija ili poetika već je nazočna tematska i žanrovska različitost te da nakon hrvatskoga dramskog eskapizma prouzročenog prostorom »jake« zbilje, ratnih stradanja i uništenja slijedi vrlo bitan zaokret – interes dramatičara okreće se problematizaciji zbilje. I čitatelj i pisac uronjeni su u zbilju, točnije – u poslijeratnu zbilju; nema više frustracije prošlošću ili politikom, koliko ima frustracije svakodnevicom. Početkom 21. stoljeća hrvatska dramska književnost nedvojbeno je označena zaokretima: od 1990-ih postmodernistički dramski model nove generacije radikalno poništava dotadašnji, opterećen alegorijskom, metaforičkom referencijalnošću, potom se dramatičari u poslijeratnom vremenu ipak okreću akutnim problemima zbilje, koliko god se kao dio postmoderne kulture pisac više ne može založiti ni za jednu ideju.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje grupna rasprava |
slušanje, pisanje, analiza literature, istraživanje, govorenje (diskutiranje) | objasniti kako drama najmlađe generacije hrvatskih dramatičara s kraja i početka novoga tisućljeća konačno želi biti slikom naše urbane poslijeratne i tranzicijske svakodnevice koja je, uslijed neuspjele privatizacije, sveprisutne korupcije, brutalna i gruba slika neostvarene socijalne i duhovne obnove u proteklih dva desetljeća | aktivnost na nastavi pisani ispit usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | opisati kako se dramski jezik odriče umjetničkog da bi se približio zbilji | aktivnost na nastavi pisani ispit usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | opisati raznolikost žanrovskih određenja suvremenog hrvatskog dramskog teksta, hribridnost što proizlazi iz preklapanja dramskih žanrova, u širokom rasponu od crne komedije, farse, travestije, do groteske i tragigroteske; opisati dramske likove razdiranih marginalaca i pesimistički, beznadan osjećaj svijeta, te nepostojanje dramskog junaka oko kojeg bi se stvorio sukob ili sama drama – riječju, nedostatak individualnosti | aktivnost na nastavi pisani ispit usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | opisati kako je ta dramsko-scenska pojava plod socijalno-političkih uvjetovanosti, izravna reakcija na hrvatsku postkomunističku, postratnu stvarnost i utopiju o sretnoj i bogatoj zemlji | aktivnost na nastavi pisani ispit usmeni ispit |
predavanje grupna rasprava mentorski rad seminarsko izlaganje |
slušanje, pisanje, analiza literature, istraživanje, govorenje (diskutiranje i usmeno izlaganje) | analizirati hrvatske suvremene dramske tekstove u skladu s recentnim dosezima dramatologije | aktivnost na nastavi pisani ispit usmeni ispit seminarski rad esej |
Aktivnost u nastavi, Esej, Pismeni ispit, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Esej | 0,6 | 0% |
Pismeni ispit | 1,5 | 0% |
Usmeni ispit | 1,5 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena aktivnosti u nastavi, ocjena eseja te ocjena iz završnoga pisanoga i usmenog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz eseja, 10% konačne ocjene čini ocjena aktivnosti studenta u nastavi, a ocjene iz završnoga pisanoga i usmenog ispita čine po 35% konačne ocjene.
Redoviti dolazak i aktivno sudjelovanje u svim oblicima nastave.
Studentska anketa