Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Matek, Ljubica | 120 |
0 |
60 |
Cilj je kolegija čitanjem i analizom Shakespeareovih djela temeljito se upoznati s jednim od najutjecajnijih književnih autora, čija djela i danas predstavljaju važan dio intertekstualnog diskursa, ne samo književnih nego i drugih umjetničkih djela. Studenti će unaprijediti vještine kritičkog čitanja analizirajući Shakespeareove drame uz pomoć relevantnih teorijskih tekstova. Cilj je kolegija kroz diskusiju i analizu dovesti u vezu Shakespeareove književne tekstove s kontekstom u kojem su nastali kao i s nekim suvremenim književnim tekstovima u kojima odjekuju Shakespeareovi likovi i zapleti. U konačnici, cilj kolegija je omogućiti studentima da unaprijede i pokažu razumijevanje književnih i teorijskih tekstova te usmene i pisane analitičke vještine.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Premda je i sâm crpio ideje i nadahnuće iz postojećih književnih djela, Shakespeare je stvorio likove i zaplete koji su postali arhetipski ne samo za angloameričku književnost nego književnost uopće. Prema riječima Mate Marasa, hrvatskog prevoditelja Shakespeareovih sabranih djela, Shakespeare je »genij pred čijom riječju zastaje dah. Jer osim puke priče i karakterizacije likova, Shakespeareovi stihovi najdublja su analiza čovjekove duše i tijela, krvav prikaz svega što se može proživjeti i osjetiti, sve to prožeto tajnovitom svemirskom glazbom koja se daruje svima nama, a opet izrečeno na iznenađujuće jednostavan i razumljiv način«. Tijekom kolegija, studenti će čitati neke od najvažnijih tragedija, komedija, romansi i povijesnih drama koje progovaraju o ljudskoj prirodi, ali i o važnim političkim, ekonomskim i kulturnim događajima Shakespeareova doba. Istodobno, naglasak će biti na iščitavanju navedenih tekstova uz pomoć relevantnih teorijskih tekstova, koji će studentima omogućiti da spoznaju višeslojnost Shakespearovih drama, kao i njihovu trajnu aktualnost.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | kritički interpretirati Shakespeareove drame u kontekstu njihova nastanka | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | objasniti načine i razloge zbog kojih Shakespeareovi tekstovi odjekuju u suvremenim tekstovima | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | objasniti na koji način književni tekstovi komentiraju i kritiziraju društveni status quo ili pak ljudsku narav uopće | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | diskutirati o stereotipima koji nas okružuju | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), istraživanje | primjenjivati etičke standarde pri izradi znanstvenih radova (izbjegavati neovlašteno kopiranje i plagiranje) | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | izgraditi vještine usmenoga i pisanog izlaganja | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
mentorski rad | čitanje, razmišljanje, istraživanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | pripremiti znanstveni rad | pisani znanstveno-istraživački rad |
Aktivnost u nastavi, Esej, Istraživanje, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Esej | 0,6 | 0% |
Istraživanje | 1 | 0% |
Seminarski rad | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz eseja i ocjena iz završnog rada: 20% konačne ocjene čini ocjena iz eseja, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga znanstveno-istraživačkog rada.
Od studenata se očekuje:
Lektira:
Studentska anketa