Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Novak, Sonja | 8 |
0 |
4 |
Cilj je kolegija dati kronološki pregled najvažnijih dramskih i kazališnih teorija iz njemačkoga govornog prostora koje su utjecale na europsku i svjetsku dramu i kazalište. Te se teorije sagledavaju u kontekstu recentnih znanstvenih radova o toj problematici. Kolegij ima za cilj razviti sposobnost studenata da vlastita istraživanja drame i kazališta mogu kontekstualizirati i koordinirati sa spoznajama njemačkih teoretičara. Studenti će napisati i seminarski rad koji se bavi teorijskim problemima drame i(li) kazališta, i to ili samo u okvirima njemačke književnosti ili u komparativnim relacijama između njemačke i hrvatske književnosti ili njemačke književnosti i književnosti engleskoga govornog područja. Moguće su i interpretacije drama i kazališnih izvedaba u kontekstu njemačkih teorija.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Gradivo kolegija obuhvaća sljedeće: Lessingova Hamburška dramaturgija, stavovi Friedricha Schillera o drami i kazalištu, Goetheovi stavovi o drami i kazalištu, stavovi Augusta Wilhelma Schlegela o dramskoj umjetnosti, povijest bečkoga pučkoga komada i pučkoga kazališta, Tehnika drame Gustava Freytaga, Rođenje tragedije Friedricha Nietzschea, ekspresionizam u njemačkoj drami i kazalištu, epsko kazalište Bertolta Brechta, dokumentarno kazalište, drama Friedricha Dürrenmatta i Maxa Frischa, postmoderna u njemačkoj drami i kazalištu.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje, pisanje bilježaka, replike i dopunska pitanja, samostalno čitanje znanstvene literature | definirati obilježja i strukturne elemente pojmova za analizu drame i kazališta | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje bilježaka, replike i dopunska pitanja, samostalno čitanje znanstvene literature | imenovati teoretičare i djela teoretičara njemačke drame i kazališta | usmeni ispit |
mentorski rad | rešerširanje literature o zadanoj temi, čitanje, razmišljanje, konzultacije s mentorom, pisanje, priopćenje rezultata istraživanja | demonstrirati sposobnost teorijskog promišljanja o drami i kazalištu u kontekstu najvažnijih njemačkih doprinosa toj problematici | pisani seminarski rad |
predavanje | slušanje, pisanje bilježaka, replike i dopunska pitanja, samostalno čitanje znanstvene literature | demonstrirati vještine pisanoga i usmenog izražavanja u okvirima problematike njemačkih dramskih i kazališnih teorija te njihove interakcije s nenjemačkim teorijama | usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Referat, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Referat | 0,6 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 0% |
Usmeni ispit | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskog rada i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi, referat, seminarski rad, usmeni ispit.
Seminarski rad opsega 20 stranica prezentira se na seminarskom dijelu nastave skraćeno kao referat.
Studentska anketa