Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Matek, Ljubica | 4 |
0 |
2 |
Cilj je kolegija čitanjem i analizom književnih i teorijskih tekstova produbiti spoznaje o povijesti i konvencijama gotičke književnosti te razbiti predrasude o tome žanru kao isključivo trivijalnom. Studenti će unaprijediti vještine kritičkog čitanja analizom različitih književnih elemenata kao što su oblik, struktura i stil. Cilj je kolegija kroz diskusiju i analizu dovesti u vezu književni tekst i kontekst u kojem on nastaje, budući da književni tekstovi rijetko nastaju kao izolirana umjetnička djela, već su rezultat složenog diskursa unutar kulturnoga i povijesnoga konteksta. U konačnici, cilj je kolegija omogućiti studentima da unaprijede i pokažu razumijevanje književnih tekstova te usmene i pisane analitičke vještine.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Gotička književnost primarno je percipirana kao senzacionalistički žanr sa svrhom eskapizma, no akademska zajednica već dugi niz godina promišlja svrhu i povijesnu funkciju gotičke književnosti. Kritičari poput Davida Puntera i Glennisa Byrona utvrdili su da konvencije toga žanra omogućuju autorima progovoriti o onome što je »neizgovorivo« (unspeakable). Čitajući i analizirajući teorijske tekstove te interpretirajući odabrana književna djela studenti će kritički promišljati o načinima na koji gotička književnost dovodi u pitanje sve što se inače smatra stabilnim i uređenim, osobito u vremenima kulturne krize. Gotička književnost je ponajprije žanr društvene kritike i javne argumentacije, premda u izričaju poseže za privatnim i zabranjenim. Svi oblici transgresije, uključujući nasilje i seksualne perverzije, koji predstavljaju temeljnu konvenciju žanra, reflektiraju aktualne društvene, kulturne i ekonomske probleme te predstavljaju model društvene kritike. Premda je gotički žanr izvorno i dominantno proizvod angloameričke književnosti, studenti će moći u dogovoru s nastavnikom čitati i tekstove hrvatske, njemačke, francuske ili ruske gotičke književnosti, ovisno o interesima i specijalizaciji.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | kritički interpretirati gotičke književne tekstove, kao i relevantne neknjiževne tekstove | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | objasniti uzroke nastanka žanra gotičke književnosti te razloge njegove trajne popularnosti | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | objasniti na koji način estetika gotičke književnosti komentira i kritizira suvremeno društvo i kulturu | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadaci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | diskutirati o stereotipima koji nas okružuju | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), istraživanje | primjenjivati etičke standarde pri izradi znanstvenih radova (izbjegavati neovlašteno kopiranje i plagiranje) | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | izgraditi vještine usmenoga i pisanog izlaganja | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
mentorski rad | čitanje, razmišljanje, istraživanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | pripremiti znanstveni rad | pisani znanstveno-istraživački rad |
Aktivnost u nastavi, Esej, Istraživanje, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Esej | 0,6 | 0% |
Istraživanje | 1 | 0% |
Seminarski rad | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz eseja i ocjena iz završnog rada: 20% konačne ocjene čini ocjena iz eseja, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga znanstveno-istraživačkog rada.
Od studenata se očekuje:
Lektira:
Studentska anketa.