Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 2.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Matek, Ljubica | 120 |
0 |
60 |
Cilj je kolegija čitanjem i analizom književnih tekstova razmotriti način na koji dominantna ideologija oblikuje svaki društveni konstrukt, pa tako i onaj koji smatramo najintimnijim – obitelj te uočiti kako je svaki takav konstrukt podložan promjeni. Studenti će unaprijediti vještine kritičkog čitanja analizom suvremenih književnih tekstova koji obrađuju problematiku obitelji. Cilj je kolegija upoznati studente s relevantnim teorijskim tekstovima koji će im omogućiti da kvalitetno i argumentirano interpretiraju književna djela, uvažavajući načine na koji ideologije oblikuju književne i životne prakse. Cilj je kolegija kroz diskusiju i analizu dovesti u vezu književne tekstove s kontekstom suvremenoga zapadnjačkoga (anglofonog) društva i kulture. U konačnici, cilj kolegija je omogućiti studentima da unaprijede i pokažu razumijevanje književnih tekstova te usmene i pisane analitičke vještine.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Obitelj predstavlja temelj na kojem percipiramo i izgrađujemo osobni identitet, a posljedično predstavlja i temelj kulturnog identiteta cijelog društva. Zbog toga ne čudi da je obiteljska problematika jedna od najčešćih tema književnih tekstova. Kolegij će studentima omogućiti da čitaju, kritički promišljaju i raspravljaju o književnim tekstovima anglofonih autora koji se bave problematikom obitelji i prikazima različitih obiteljskih struktura. Naime, u suvremenom, globaliziranom i konzumerističkom društvu, kojim dominira brzi tempo života, počele su se događati strukturalne promjene koje utječu i na obitelj, kao temeljnu organizacijsku jedinicu ljudskog života. Tradicionalna nuklearna obitelj, premda i dalje dominantan, više nije jedini model prema kojemu organiziramo privatni život, a suvremena anglofona književnost podastire brojne primjere o tome kako sve suvremena obitelj danas izgleda te dovodi u pitanje tradicionalne postavke prema kojima krvna i pravna veza predstavljaju jedini način konstituiranja obitelji.
predavanja, seminari i radionice, multimedija i mreža, mentorski rad, samostalni zadatci
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | kritički interpretirati književne tekstove koji se bave problematikom obitelji, kao i relevantne neknjiževne tekstove | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | objasniti mehanizme djelovanja ideologije/ideologija na svaki društveni konstrukt | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | objasniti na koji način književni tekstovi komentiraju i kritiziraju društveni status quo | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | diskutirati o stereotipima koji nas okružuju | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), istraživanje | primjenjivati etičke standarde pri izradi znanstvenih radova (izbjegavati neovlašteno kopiranje i plagiranje) | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | izgraditi vještine usmenoga i pisanog izlaganja | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
mentorski rad | čitanje, razmišljanje, istraživanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | pripremiti znanstveni rad | pisani znanstveno-istraživački rad |
Aktivnost u nastavi, Esej, Istraživanje, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Esej | 0,6 | 0% |
Istraživanje | 1 | 0% |
Seminarski rad | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz eseja i ocjena iz završnog rada: 20% konačne ocjene čini ocjena iz eseja, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga znanstveno-istraživačkog rada.
Od studenata se očekuje:
Lektira:
Studntska anketa