Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 2.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Matek, Ljubica | 8 |
0 |
4 |
Cilj kolegija je čitanjem i analizom književnih tekstova razmotriti način na koji američki pisci pišu o problematici rase, etniciteta, klase, roda i spola. Studenti će unaprijediti vještine kritičkog čitanja analizom niza književnih tekstova, pretežito iz 20. stoljeća, koji obrađuju problematiku iz naslova kolegija. Studenti će čitati i važne teorijske tekstove (feministička kritika, psihoanaliza, marksistička teorija, teorija roda, i dr. ) koji će im omogućiti da kvalitetno i argumentirano interpretiraju književna djela. Uz to, cilj kolegija je kroz diskusiju i analizu dovesti u vezu književne tekstove s kontekstom američkog društva i kulture, jer su pisani tekstovi rezultat složenog diskursa unutar kulturnoga i povijesnog konteksta. U konačnici, cilj kolegija je omogućiti studentima da unaprijede i pokažu razumijevanje književnih tekstova te usmene i pisane analitičke vještine.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Američko društvo počiva na pretpostavljenoj jednakosti svih ljudi, utemeljenoj u državotvornim dokumentima Sjedinjenih Američkih Država te deklarativno poriče postojanje razlika i diskriminacija. Štoviše, SAD se nameće političkim i kulturnim djelovanjem kao ideal demokracije i pravde u svijetu. Nasuprot tome, američki suvremeni (moderni i postmoderni) pisci ispisuju tisuće stranica o problematici diskriminiranja, nasilja i siromaštva koja proizlazi iz »nepostojećih« razlika. Studenti će čitanjem književnih i teorijskih tekstova dobiti uvid u nerazmjer između ideala i realnog stanja te će kroz analizu tih tekstova, diskusiju i samostalno istraživanje moći kritički interpretirati književnost u kontekstu američke suvremenosti.
predavanja, seminari i radionice, multimedija i mreža, samostalni zadatci
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | kritički interpretirati književne tekstove koji se bave problematikom roda, spola, klase i rase, kao i relevantne neknjiževne tekstove | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | objasniti razloge različitih nejednakosti, postojanja stereotipa i klasnih razlika u američkom društvu | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | objasniti na koji način suvremena američka književnost komentira i kritizira suvremeno društvo i kulturu | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | diskutirati o stereotipima koji nas okružuju i razviti toleranciju za druge i drugačije | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje), istraživanje | primjenjivati etičke standarde pri izradi znanstvenih radova (izbjegavati neovlašteno kopiranje i plagiranje) | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
predavanje seminar samostalni zadatci |
slušanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | izgraditi vještine usmenoga i pisanog izlaganja | sudjelovanje u raspravama na nastavi seminara pisani rad |
mentorski rad | čitanje, razmišljanje, istraživanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | pripremiti znanstveni rad | pisani znanstveno-istraživački rad |
Aktivnost u nastavi, Esej, Istraživanje, Seminarski rad
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Esej | 0,6 | 0% |
Istraživanje | 1 | 0% |
Seminarski rad | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz eseja i ocjena iz završnog rada: 20% konačne ocjene čini ocjena iz eseja, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga znanstveno-istraživačkog rada.
Od studenata se očekuje:
Lektira:
Studentska anketa