Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Pšihistal, Ružica | 4 |
0 |
2 |
Kolegijem se stječe opće kulturno znanje o ulozi i vrijednosti Biblije u hrvatskoj tradicijskoj kulturi, kao i specifične stručne kompetencije iz povijesti i poetike hrvatske usmene i pučke književnosti, koje pretpostavljaju usvajanje i primjenu znanja o kršćanskome običajnom kontekstu i biblijskome intertekstu hrvatske usmene i pučke književnosti.
Nakon uspješno završenoga predmeta, studenti će moći:
Uvod u Bibliju. Nastanak i podjela Biblije. Uloga usmene predaje u nastanku biblijskih knjiga. Biblijski kanon. Apokrifni biblijski spisi. Znanstveni pristupi Bibliji. Povijesnokritički pristup i literarne vrste. Središnje teme Staroga zavjeta. Središnje teme Novoga zavjeta. Hrvatski prevoditelji Biblije. Oblici recepcije Biblije u hrvatskoj tradicijskoj kulturi. Kršćanski religijski običajni kontekst hrvatske tradicijske kulture. Liturgijska godina i godišnji ciklus tradicijske kulture. Etnološki aspekti pučke pobožnosti. Biblijski motivi i simboli u usmenoknjiževnim tekstovima. Apokrifni motivi u usmenim predajama i legendama. Izvedbeni kontekst i biblijska motivika usmenoknjiževnih govorničkih oblika. Paremiološka usmenoknjiževna građa. Hrvatske pučke i usmene pobožne pjesme (molitvice). Biblijski intertekst u novim zapisima hrvatske usmene književnosti.
predavanja, seminari i radionice, multimedija i mreža, mentorski rad, samostalni zadatci
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, rasprava | objasniti kulturno-književno značenje Biblije i literarne vrste biblijskih knjiga | usmeni ispit |
predavanje | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, rasprava | izdvojiti središnje biblijske teme i motive | usmeni ispit |
predavanje | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, rasprava | opisati religijski običajni kontekst tradicijske kulture | usmeni ispit |
predavanje | sustavno opažanje, slušanje izlaganja, rasprava | odrediti modele pučke recepcije Biblije | usmeni ispit |
seminari i radionice mentorski rad |
postavljenje i rješavanje problema, učenje po modelu, analiza zapisa i literature | izdvojiti tematsko-motivske biblijske slojeve u analizi odabranih primjera iz hrvatske usmene i pučke književnosti | esej |
samostalni zadatci multimedija i mreža |
postavljenje i rješavanje problema, pretraživanje mrežnih izvora, korištenje vizualnih, zapisanih i slušnih sadržaja | vrjednovati religijsku i kulturno-identitetsku ulogu Biblije u hrvatskoj tradicijskoj kulturi | esej |
Aktivnost u nastavi, Esej, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Esej | 1 | 0% |
Usmeni ispit | 2,6 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz eseja i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 50% konačne ocjene čini ocjena iz eseja, a 50% iz završnoga usmenog ispita.
Iz svih elemenata praćenja i provjeravanja student može ostvariti maksimalno 100 ocjenskih bodova, što čini 100% ocjene. Za prolaznu ocjenu student treba ostvariti minimalno 60 ocjenskih bodova ili 60% ocjene.
Skala je ocjenjivanja sljedeća: 60%–69,9% = dovoljan (2), 70%–79,9% = dobar (3), 80%–89,9% = vrlo dobar (4), 90%–100% = izvrstan (5).
Studenti su obvezni redovito pohađati i aktivno pratiti nastavu, kontinuirano izvršavati seminarske zadaće i položiti završni ispit.
Tekstovi
Rukopisne zbirke
Literatura
Leksikoni i priručnici
Časopisi
Studentska anketa