Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 1.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Uvanović, Željko | 120 |
0 |
105 |
Cilj je kolegija dati pregled književnoznanstvenih razmatranja problematike dijakronijske klasifikacije književnosti u djelima istaknutih književnih povjesničara, u različitim kulturnim krugovima i različitim okvirima filozofije povijesti. Također, periodizacija književnosti sagledava se u kontekstu recentnih znanstvenih radova o toj problematici. Kolegij ima za cilj razviti senzibilnost studenata za dijakronijsku dimenziju književnosti te osposobiti za znanstvenu artikulaciju o vremenitosti književnosti.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Gradivo kolegija obuhvaća sljedeće: načela i smisao periodizacije, vrste cezura i epohalnih događaja kao »pragova« u vremenskom slijedu, pluralizam stilova u jednoj epohi, paralelna heterogena strujanja u jednom razdoblju, epoha kao zbilja i kao pomoćna konstrukcija, međunarodne epohe književne povijesti, fazni pomaci epoha u različitim nacionalnim književnostima, nedostatak nekih epoha u pojedinim nacionalnim književnostima, stilske formacije, stilski postupak vs. epoha (npr. realizam ili postmodernizam), stilske formacije, književne generacije, skupine i škole, književne mode, od revolucije do komercijalizacije, od subverzivnosti do etabliranosti i istrošenosti jedne poetike, književni genij i njegova neuklopivost u pojam epohe.
seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje, pisanje bilježaka, replike i dopunska pitanja, samostalno čitanje znanstvene literature | definirati obilježja i strukturne elemente svih relevantnih književnopovijesnih pojmova | usmeni ispit |
mentorski rad | rešerširanje literature o zadanoj temi, čitanje, razmišljanje, konzultacije s mentorom, pisanje, priopćenje rezultata istraživanja | demonstrirati sposobnosti dijakronijskog promišljanja i interpretacije književnih djela iz perspektive poetike književnih epoha | pisani seminarski rad |
predavanje | slušanje, pisanje bilježaka, replike i dopunska pitanja, samostalno čitanje znanstvene literature | primijeniti pojmove dijakronijske klasifikacije književnosti pri analizi književnih tekstova i razlikovati ih od drugih metoda | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje bilježaka, replike i dopunska pitanja, samostalno čitanje znanstvene literature | demonstrirati vještine pisanoga i usmenog izražavanja u okvirima problematike filozofije književne povijesti i periodizacije književnosti | usmeni ispit |
Aktivnost u nastavi, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1 | 0% |
Seminarski rad | 2 | 0% |
Usmeni ispit | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzima se u obzir ocjena iz završnoga usmenog ispita: 100% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Iznimno, u dogovoru nastavnika i studenta, može se dogovoriti seminarski rad opsega 20 stranica, koji se prezentira na ispitnom roku, pri čemu u tom slučaju vrijedi da se u oblikovanju konačne ocjene uzimaju u obzir ocjena iz seminarskog rada (20% konačne ocjene) i završnoga usmenog ispita (80% konačne ocjene).
Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u nastavi (eventualno prema dogovoru seminarski rad) te usmeni ispit.
Studentska anketa