Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 3.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Velagić, Zoran | 4 |
0 |
0 |
Cilj je kolegija upoznati studente s etičkim standardima znanstvenoga rada, uključujući problematike autorstva, skrivenog autorstva, plagijarizma, redundantnih publikacija, fabriciranja podataka, neiskazanog sukoba interesa i etičkih pitanja. Posebna će se pozornost pridati plagijarizmu i autorstvu. U prvom je slučaju riječ o učestalom i kompleksnom postupku protivnom etičkim standardima znanstvenoga rada, jer je »plagijarizam« generički pojam koji obuhvaća različite prakse prisvajanja podataka, ideja i diskursa i koji je pritom ovisan o umjetničkom ili znanstvenom području na kojemu se ostvaruje. U drugom slučaju riječ je o polivalentnom pojmu koji proizlazi iz različitih praksi autorstva, koautorstva i suautorstva, a razvoj digitalnih tehnologija dodatno posložnjuje kako percepciju autorstva, tako i zakonske regulative kojima se definira položaj autora i prava korištenja njegova djela.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Predmet obuhvaća sljedeće teme:
predavanja
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje, čitanje, razmišljanje, govorenje (diskutiranje) | razumjeti kulturni, intelektualni i opći društveni kontekst autorskih praksi, autorstva i kršenja moralnih prava nad autorskim djelom | aktivnost u nastavi |
predavanje | slušanje, istraživanje, čitanje, govorenje (diskutiranje) | razumjeti osnove povijesnog razvoja koncepcija autorstva i plagijarizma | aktivnost u nastavi |
predavanje | slušanje, istraživanje, čitanje, razmišljanje, govorenje (diskutiranje) | razlikovati plagijarizam kao povredu moralnih prava autora i neovlašteno umnažanje autorskog djela kao povredu imovinskih prava autora | aktivnost u nastavi |
predavanje | slušanje, prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, razmišljanje, govorenje (diskutiranje) | prepoznati plagijarizam u znanstvenim radovima | aktivnost u nastavi |
predavanje | slušanje, prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, razmišljanje, govorenje (diskutiranje) | prepoznati skriveno autorstvo, redundantne publikacije, fabriciranje podataka, neiskazani sukob interesa i povredu etičkih standarda u znanstvenim djelima | aktivnost u nastavi |
predavanje | slušanje, prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje | primijeniti dostupne postupnike i upute u vlastitom znanstvenom radu | aktivnost u nastavi |
predavanje | slušanje, istraživanje, čitanje, razmišljanje | razumjeti standardan postupak objavljivanja znanstvenih radova | aktivnost u nastavi |
Aktivnost u nastavi
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 2 | 0% |
Rad studenta na predmetu vrednovat će se i ocjenjivati tijekom nastave. Studenti su obavezni pripremati se za nastavu čitanjem obvezne literature.
Redovito pohađanje nastave, redovito pripremanje za nastavu čitanjem obvezatne literature, aktivno sudjelovanje u nastavi.
Studentska anketa.