Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Rafolt, Leo | 120 |
0 |
60 |
Osnovni je cilj kolegija upoznati studente sa suvremenim antropološkim pristupima drami i kazalištu, posebice problemima prikaza tijela u dramskom i kazališnom mediju. Posebna će se pozornost posvetiti strategijama povezivanja ljudskoga tijela i percepcije u interkulturalnim, transkulturalnim i multikulturalnim dramsko-kazališnim kontekstima, kao i teorijsko-analitičkom instrumentariju koji takvome pristupu pripada.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
U kolegiju će se na izabranome korpusu interkulturalno relevantnih dramsko-kazališnih predložaka polaznicima predstaviti suvremene antropološke, književnoteorijske, izvedbenostudijske i druge koncepcije tijela, tjelesnosti i percepcije, polazeći od kartezijanskoga teorijsko-filozofskog naslijeđa, preko fenomenologije percepcije, teorijskih premisa interpretativne, simboličke i medicinske antropologije, sve do teorija somaestetike i novofenomenoloških istraživanja u Japanu te kazališne antropologije i teorije izvedbe.
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje, bilježenje, problemsko razmišljanje, kritičko zaključivanje | definirati opseg i problematične dosege predmeta kolegija | usmeni ispit |
predavanje | slušanje, bilježenje, problemsko razmišljanje, kritičko zaključivanje | opisati antropološke koncepte interkulturalizma, transkulturalizma, multikulturalizma, kulturalne aproprijacije, tjelesnih tehnika i sl. u širem književnoteorijskom i kulturnoteorijskom kontekstu | usmeni ispit |
predavanje mentorski rad |
slušanje, bilježenje, problemsko razmišljanje, kritičko zaključivanje, uobličavanje teorijskih koncepata, problematizacija usvojenih koncepata | provjeriti svrsishodnost književnoantropološke i kazališnoantropološke analitičke metode u kontekstu »tjelesnog obrata« (somatic turn) | pisani problemski seminarski rad |
mentorski rad | pisanje, javno izlaganje, uobličavanje teorijskih koncepata, problematizacija usvojenih koncepata | analizirati različite dramske i, šire, izvedbene predloške u interpretativnom ključu književne antropologije, antropologije drame i kazališta i izvedbenih studija | pisani problemski seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 0% |
Usmeni ispit | 2,6 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz problemski koncipiranog seminarskog rada i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 50% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskog rada, a 50% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Redovito pohađanje i praćenje nastave, problemski seminarski rad na izabranu temu i usmeni ispit.
Lektira
Detaljnija literatura polaznicima kolegija dat će se na predavanjima, ovisno o seminarskim interesima.
Studentska anketa