Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 2.g. |
zimski |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Ljubić, Lucija | 8 |
0 |
4 |
Unatoč postmodernim pokušajima dokidanja velikih kanona pa tako i velikih epoha koje se izmjenjuju u dijakroniji povijesti našega kulturnoga kruga, one su i dalje vrlo važni pokretači povijesnog razvoja kazališta, a što je još važnije, razumijevanja suvremenosti. Upravo je zato cilj kolegija pokazati i analizirati nastajanje epoha te umjetničko-društvenih silnica koje oblikuju kazališni model nekog vremena. Komparativnom analizom pojedinih elemenata toga modela (od profesija do raznih konvencija) pokazuje se ne samo dijakronijske paradigme razvoja kazališnih epoha nego i međusobni utjecaji i kontrasti a sve na primjeru analize paradigmatskih dramskih i teorijskih djela za pojedinu epohu.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
Kolegij obuhvaća povijest dramske književnosti kao književnog roda zapadnoeuropskoga civilizacijskoga kruga prikazujući razvoj drame kroz kronološku smjenu epoha od početaka (antika) do najsuvremenijih događanja 20. stoljeća. Analizom važnijih djela pojedine epohe dobiva se i prikaz razvoja pojedinih žanrova. Kolegij prikazuje i utjecaj razvoja teorijske misli (važnijih poetika – Aristotel, Boileau, Brecht itd.), kao i utjecaj teatarskoga (utjecaj razvoja kazališnih izvedbi na dramu), društvenoga (utjecaj promjene društvenog sustava – komunizam – socrealizam), kulturnoga (utjecaj filmske tehnike na formu drame) i znanstvenog (utjecaj drugih znanosti – psihoanaliza, Lacan) razvoja na dramu. Povezanost drame i njezinih oblika s izvedbenim uvjetima kazališta.
Sadržaj tematskih jedinica kolegija:
Uvod: definicija pojma, žanrovska podjela i najava kolegija.
Antika: Stara Grčka – početci, tragedija (Eshil, Sofoklo, Euripid), komedija (Aristofan, Meandar, mim); Rim – tragedija (Seneka), komedija (Plaut, Terencije); teorija – Aristotel, O pjesničkom umijeću.
Srednji vijek – religiozno kazalište (misteriji, mirakuli, moraliteti).
Renesansa: Italija – komedija erudita (Machiavelli), komedija dell᾿arte; Engleska – elizabetinsko doba i William Shakespeare.
Barok i klasicizam – 17. stoljeće: Francuska – tragedija (Corneille, Racin), komedija (Molière); Španjolska – Zlatni vijek (Lope De Vega i Calderon); Njemačka – weimarska klasika (Goethe, Schiller); teorija: Nicolas Boileau, Pjesničko umijeće.
Romantizam: V. Hugo Hernani, A. Dumas.
Realizam – 19. stoljeće: naturalizam (G. Hauptman).
Dvadeseto stoljeće: Europa (od avangarde, egzistencijalizma, nadrealizma, simbolizma i teatra apsurda do postmoderne, »nove europske drame« i post-dramskog kazališta).
predavanja, seminari i radionice, terenska nastava, mentorski rad, samostalni zadatci
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje | slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | prepoznati stupanj razvoja pojedine konvencije | aktivnost na nastavi usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, govorenje (objašnjavanje i diskutiranje) | opisati kazališne i dramske konvencije epohe | aktivnost na nastavi usmeni ispit |
predavanje | slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | analizirati nastanak epoha i silnica (društvenih, umjetničkih) koje oblikuju kazališni model nekoga doba | aktivnost u nastavi usmeni ispit |
predavanje seminar mentorski rad |
prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (usmeno izlaganje) | vrednovati današnji kanon u svjetlu utjecaja prošlih epoha | pisani rad usmeni ispit |
predavanje seminar mentorski rad |
slušanje, pisanje, govorenje (diskutiranje) | analizirati pojedinačno djelo stavljajući ga u kontekst epohe i njezina kazališta | aktivnost na nastavi seminarski rad usmeni ispit |
mentorski rad | prikupljanje podataka na zadanu temu, istraživanje, čitanje, razmišljanje, pisanje, govorenje (usmeno izlaganje) | sprovesti komparatističku analizu dijakronijske paradigme razvoja kazališnih epoha, međusobnih utjecaja i kontrasta te utjecaj na današnju epohu | usmeni ispit pisani rad (za veću ocjenu) |
Aktivnost u nastavi, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 1 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 0% |
Usmeni ispit | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz aktivnosti u nastavi, ocjena iz sudjelovanja na terenskoj nastavi, ocjena iz pisanog rada i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 15% konačne ocjene čini ocjena iz aktivnosti u nastavi, 15% ocjene čini ocjena iz sudjelovanja u terenskoj nastavi, 20% ocjene čini ocjena iz pisanog rada, a 50% ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Za svaku tematsku jedinicu studenti moraju prije proći zadanu literaturu (obvezna literatura – zadana poglavlja iz teorijske literature i zadane drame) o kojoj se diskutira na satu. Tijekom kolegija pišu jedan pisani rad koji prema studentskom izboru obrađuje neku od tema vezanih uz osnovni sadržaj kolegija, ali na temelju dodatne literature. Studenti su obvezni sudjelovati u terenskoj nastavi: odlazak na jednu predstavu nakon koje slijedi pisana ili usmena komparatistička analiza odnosa drame i kazališnih konvencija.
Teorija:
Lektira:
Studentska anketa