Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Književnost i kulturni identitet | 2.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Brunčić, Dubravka | 8 |
0 |
4 |
Cilj je kolegija istraživanje diskurzivnih strategija oblikovanja nacionalnoga identiteta u hrvatskoj književnosti od 19. stoljeća do suvremenosti te načina na koje povijesni diskurs i različiti prikazi prošlosti utječu na oblikovanje nacionalnoga identiteta.
Nakon uspješno završenoga kolegija studenti će moći:
U okviru kolegija analiziraju se različite teorije nacije, diskurzivne strategije oblikovanja nacionalnoga identiteta te poveznice između povijesnoga diskursa i oblikovanja nacionalnoga identiteta u hrvatskoj književnosti od 19. stoljeća do suvremenosti. Romantičarski koncept historizma (Ivan Mažuranić, Stanko Vraz, Franjo Marković, August Šenoa). Hrvatska moderna, između nacionalizma i kozmopolitizma (Antun Gustav Matoš). Odnos spram nacije i povijesti u razdoblju između dvaju svjetskih ratova (Miroslav Krleža). Nacija, povijest, rod i popularni roman (Marija Jurić Zagorka). Reprezentacije prošlosti u suvremenoj hrvatskoj književnosti (Ivan Aralica, Pavao Pavličić, Nedjeljko Fabrio, Ratko Cvetnić).
predavanja, seminari i radionice
Nastavna aktivnost | Aktivnost studenta | Ishod učenja | Metoda procjene |
predavanje grupna rasprava |
slušanje predavanja, čitanje, analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, rasprava | objasniti različite diskurzivne strategije oblikovanja nacionalnoga identiteta | usmeni ispit |
seminarsko izlaganje samostalni zadatci mentorski rad |
postavljanje i rješavanje problema, izrada seminarskoga rada, sustavno opažanje, samostalna uporaba literature | primijeniti stečene književnoteorijske spoznaje u analizi književnih predložaka | seminarski rad samostalno istraživanje |
seminarsko izlaganje grupna rasprava zadatak čitanja i analize primjera samostalni zadatci mentorski rad |
postavljanje i rješavanje problema, rasprava, izrada seminarskoga rada, sustavno opažanje, samostalna uporaba literature | samostalno istraživati različite teorijske koncepte nacije | seminarski rad samostalno istraživanje |
predavanje zadatak čitanja i analize primjera seminarsko izlaganje |
slušanje predavanja, čitanje, analiza literature, sustavno opažanje i zaključivanje, izrada seminarskoga rada | analizirati poveznice između povijesnoga diskursa i oblikovanja nacionalnoga identiteta u hrvatskoj književnosti | usmeni ispit seminarski rad |
Aktivnost u nastavi, Istraživanje, Seminarski rad, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0,4 | 0% |
Istraživanje | 0,6 | 0% |
Seminarski rad | 1 | 0% |
Usmeni ispit | 2 | 0% |
U oblikovanju konačne ocjene uzimaju se u obzir ocjena iz seminarskoga rada i ocjena iz završnoga usmenog ispita: 20% konačne ocjene čini ocjena iz seminarskoga rada, a 80% konačne ocjene čini ocjena iz završnoga usmenog ispita.
Redovito dolaženje na nastavu, priprema seminarskoga rada te redovito sudjelovanje u nastavi (sudjelovanje u analizama i raspravama).
Studentska anketa