Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Pedagogija i kultura suvremene škole | 2.g. |
ljetni |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Lukaš, Mirko | 240 |
0 |
0 |
Upoznavanje i razumijevanje teorijskih polazišta i koncepcija suradnje obitelji i škole, ciljeva i strategija ostvarivanja partnerstva obitelji i škole te učinaka na socio-emocionalni i kognitivni razvoj učenika i na učenikova odgojna postignuća.
Poznavanje i razumijevanje teorijskih postavki i koncepcija suradnje obitelji i škole; partnerstva roditelja i odgojitelja; ovladavanje metodologijskim postupcima istraživanja stilova i sadržaja obiteljsko-školske suradnje i njezinih učinaka. Postizanje razine kritičnosti u izradi i evaluaciji različitih programa suradnje obitelji i škole, razumijevanje društvenog i vremenskog konteksta u kojem se ta suradnja ostvaruje.
Koncepcije, paradigme i modeli suradnje obitelji i škole, danas i u prošlosti, u nas i u svijetu (različitost teorijskih okvira, pristupa i definicija pojma suradnje / sudjelovanja / partnerstva obitelji i škole; utjecaj obiteljskih i školskih varijabli na uzajamnu suradnju; uvid u sadržaje i organizacijske oblike kooperacije; tipologija roditeljskog sudjelovanja; suradnja obitelji i škole kao preduvjet ostvarivanja kontinuiteta odgojnog djelovanja).
Partnerstvo roditelja i učitelja (roditeljeva i učiteljeva percepcija o svrsi i načinima suradnje; smjerovi inicijative za suradnju: učitelj – roditelj i v.s.; stilovi interakcije i komunikacije roditelj – učitelj; učiteljeve vještine i strategije motiviranja i angažiranja roditelja; čimbenici i preduvjeti uspješne dvosmjerne komunikacije i podjele odgovornosti; razina učiteljeva i roditeljeva zadovoljstva suradnjom, moguće zapreke učinkovitoj suradnji i njihovo prevladavanje).
Učinci suradnje obitelji i škole na socijalni, emocionalni i kognitivni razvoj učenika, učenikovu intrinzičnu motivaciju za učenje, razinu aspiracije i akademska postignuća (uvidom u istraživanja na različitim razinama odgojno-obrazovnog sustava i u različitim sredinama – u nas i u svijetu).
Metodologijski pristup(i) istraživanju suradnje obitelji i škole (različiti teorijski okviri / polazišta / pristupi, repertoar istraživačkih tehnika i instrumenata, evaluacija rezultata istraživanja - na temelju analize izabranih primjera istraživanja suradnje obitelji i škole, roditelja i učitelja u domaćoj i stranoj literaturi.
predavanja, samostalni zadatci
Esej, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Esej | 0 | 0% |
Pohađanje nastave | 0 | 0% |
Usmeni ispit | 0 | 0% |
Uspješno napisan esej. Provedba i prezentacija istraživanja odabranog problema iz područja i sadržaja kolegija. Izrada bibliografije recentnih relevantnih članaka u domaćoj pedagoškoj periodici iz područja i sadržaja kolegija.
Prezentirati akademski članak objavljen u inozemnoj pedagoškoj periodici iz područja i sadržaja kolegija.
Aktivno sudjelovanje studenata u nastavi; sudjelovanje u nastavnim projektima; aktivni nastupi na stručnim skupovima i publiciranje radova.