Stilovi i sadržaji suradnje obitelji i škole

 

Naziv kolegija:
Stilovi i sadržaji suradnje obitelji i škole
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
DSP402
ECTS:
5
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:

Studij
Godina
Semestar
Status
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Pedagogija i kultura suvremene škole
2.g.
ljetni
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Lukaš, Mirko
240
0
0

 

Ciljevi i zadaci:

Upoznavanje i razumijevanje teorijskih polazišta i koncepcija suradnje obitelji i škole, ciljeva i  strategija ostvarivanja partnerstva obitelji i škole te učinaka na socio-emocionalni i kognitivni razvoj učenika i na učenikova odgojna postignuća.

Ishodi učenja:

Poznavanje i razumijevanje teorijskih postavki i koncepcija suradnje obitelji i škole; partnerstva roditelja i odgojitelja; ovladavanje metodologijskim postupcima istraživanja stilova i sadržaja obiteljsko-školske suradnje i njezinih učinaka. Postizanje razine kritičnosti u izradi i evaluaciji različitih programa suradnje obitelji i škole, razumijevanje društvenog i vremenskog konteksta u kojem se ta suradnja ostvaruje.

Sadržaj predmeta:

Koncepcije, paradigme i modeli suradnje obitelji i škole, danas i u prošlosti, u nas i u svijetu (različitost teorijskih okvira, pristupa i definicija pojma suradnje / sudjelovanja / partnerstva obitelji i škole; utjecaj obiteljskih i školskih varijabli na uzajamnu suradnju; uvid u sadržaje i organizacijske oblike kooperacije; tipologija roditeljskog sudjelovanja; suradnja obitelji i škole kao preduvjet ostvarivanja kontinuiteta odgojnog djelovanja).

Partnerstvo roditelja i učitelja (roditeljeva i učiteljeva percepcija o svrsi i načinima suradnje; smjerovi inicijative za suradnju: učitelj – roditelj i v.s.; stilovi interakcije i komunikacije roditelj – učitelj; učiteljeve vještine i strategije motiviranja i angažiranja roditelja; čimbenici i preduvjeti uspješne dvosmjerne komunikacije i podjele odgovornosti; razina učiteljeva i roditeljeva zadovoljstva suradnjom, moguće zapreke učinkovitoj suradnji i njihovo prevladavanje).

Učinci suradnje obitelji i škole na socijalni, emocionalni i kognitivni razvoj učenika, učenikovu intrinzičnu motivaciju za učenje, razinu aspiracije i akademska postignuća (uvidom u istraživanja na različitim razinama odgojno-obrazovnog sustava i u različitim sredinama – u nas i u svijetu).

Metodologijski pristup(i) istraživanju suradnje obitelji i škole (različiti teorijski okviri / polazišta / pristupi, repertoar istraživačkih tehnika i instrumenata, evaluacija rezultata istraživanja - na temelju analize izabranih primjera istraživanja suradnje obitelji i škole, roditelja i učitelja u domaćoj i stranoj literaturi.

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, samostalni zadatci

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Esej, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Esej 0 0%
Pohađanje nastave 0 0%
Usmeni ispit 0 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Uspješno napisan esej. Provedba i prezentacija istraživanja odabranog problema iz područja i sadržaja kolegija. Izrada bibliografije recentnih relevantnih članaka u domaćoj pedagoškoj periodici iz područja i sadržaja kolegija.

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

 

 

Obavezna literatura:

  1. Epstein, J. L., (2001), School, family, and community partnerships:Preparing educator and improving schools. Boulder, CO: Westview Press.
  2. Hitrec, G., (Ur.), (2007); Škola otvorena roditeljima, Udruga roditelja Korak po korak, Zagreb.
  3. Jurić, V. (1995.): Zadovoljstvo obitelji školom. U: Društvena istraživanja, 18-19, god. 4, br. 4-5, 641.-655.
  4. Maleš, D., (1996): Od nijeme potpore do partnerstva između obitelji i škole. Društvena istraživanja; 1 (21): 75-88;
  5. Miljak, A., (1995), Mjesto i uloga roditelja u (suvremenoj) humanističkoj koncepciji predškolskog odgoja.  Društvena istraživanja, 4/5(18/19) ; str. 601-612;
  6. Nacionalno istraživanje o roditeljima u zemljama jugoistočne europe –Roditeljske of Parents in South East European Countries) 2009-2010.
  7. Pahić, T., Miljević-Riđički, R., Vizek Vidović, V., (2010). Uključenost roditelja u život škole:percepcija roditelja opće populacije i predstavnika roditelja u školskim tijelima. Odgojne znanosti, 12, 2(20):329-346.
  8. Pivac, J., Previšić, V., (Ur.) (1985): Odgoj i Škola; zbornik radova;: Institut za pedagogijska istraživanja Filozofskog fakulteta Sveučilišta: Školske novine, Zagreb  potrebe, očekivanja i iskustva vezana uz uključenost u život škole (National Survey
  9. Rosić, V.,  (2003); Modeli suradnje obitelji i škole. Đakovo : Tempo,
  10. Vučak, S., (2000), Škola i roditeljski dom : teorijska polazišta i dosezi suradnje. // Napredak. 141, 3 ; str. 301-310;
  11. Zloković, J., (2007). Partnerstvo roditelja i učitelja u ostvarivanju odgojne funkcije. Ljubljana: Zavod za školstvo RS, Ministarstvo školstva, 22-32

Dopunska literatura:

Prezentirati akademski članak objavljen u inozemnoj pedagoškoj periodici iz područja i sadržaja kolegija.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Aktivno sudjelovanje studenata u nastavi; sudjelovanje u nastavnim projektima; aktivni nastupi na stručnim skupovima i publiciranje radova.

Ostale informacije: