Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Pedagogija i kultura suvremene škole | 1.g. |
ljetni |
izborni |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Jurčić, Marko | 240 |
0 |
0 |
Ovaj kolegij treba studentima omogućiti stjecanje najnovijih znanstvenih spoznaja o kompetencijskom profilu suvremenog nastavnika koji kvalificirano i kreativno obnaša stručne pedagoške poslove u okviru procesa odgoja i obrazovanja.
Usvojiti opće kompetencije nastavnika i one iz područja nastavnog rada. Razumjeti ulogu nastavnika sa stajališta suvremene pedagogije. Usvojiti opće određenje kompetentnog nastavnika (polazište i cilj). Objasniti odnos između kompetentnog procesa poučavanja i školskog postignuća. Kritički raspoznati pedagogijske ideje sustava obrazovanja nastavnika temeljene na interdisciplinarnoj znanstvenoj umreženosti i unutarnjoj strukturalnoj složenosti nastavnog rada, jednako kao i pedagogijske ideje stručno-profesionalnog razvoja nastavnika u kontekstu cjeloživotnog učenja.
Pojam kompetencija, kompetentnost nastavnika (pitanja i dileme). Pedagogijsko mišljenje i kompetentna autonomija nastavnika. Kompetencijski profil suvremenog nastavnika (pedagoška spoznaja i teorije kompetencija, tumačenje i shvaćanje diferencirane razine procesa odgoja i obrazovanja u suvremenoj školi, suvremena pedagogijska znanost i školska stvarnost). Pedagoške kompetencije nastavnika u kontekstu opće kategorije: - osobne, kognitivne, predmetne, komunikacijske, refleksivne, socijalne, emotivne, interkulturalne i razvojne. Pedagoške kompetencije nastavnika u kategoriji područja njegova rada: - metodologija izgradnje kurikuluma nastave (kurikularni krug – opći i posebni ciljevi, diferencirani sadržaji poučavanja, situacije i strategije, vrednovanje i samovrednovanje), organizacija i izvođenje procesa odgoja i obrazovanja (didaktički modeli i teorije, teorije kurikuluma i škole), oblikovanje razrednoga ozračja (činitelji: nastavnikova potpora, razredna kohezija, opterećenje učenika), postupak utvrđivanja učenikova postignuća u školi (devet temeljnih kompetencija: školska ocjena, sadržaj pojedine brojčane ocjene, učenikovo znanje, pravednost, objektivnost, kontinuirana provjera, javnost ocjene, analitičke bilješke, umanjivanje straha od školskoga neuspjeha) i izgradnja modela odgojnoga partnerstva roditelja i škole (personalni i institucionalni model – obilježja u 21. stoljeću). Pedagogijske znanosti u jedinstvu razvoja općih kompetencija nastavnika i onih iz područja njegova nastavnog rada. Cjeloživotno učenje i obrazovanje nastavnika (strategijski plan stručno-profesionalnog razvoja nastavnika).
predavanja, samostalni zadatci, konzultacije
Aktivnost u nastavi, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Aktivnost u nastavi | 0 | 0% |
Pohađanje nastave | 0 | 0% |
Usmeni ispit | 0 | 0% |
Tijekom nastave rad se zasniva na paradigmi studija koji je usmjeren prema studentu, odnosno na dijaloškom obliku predavanja i prezentaciji individualnih zadataka. Na završnom ispitu slijedi usmena provjera.
Prateći predavanje, sudjelovanjem u raspravi, iščitavanjem relevantne literature i nastupima na domaćim i međunarodnim stručnim i znanstvenim skupovima studenti će ovladati spoznajama o nužnom kompetencijskom profilu nastavnika u suvremenoj školi.