Škola kao odgojno-obrazovna ustanova

 

Naziv kolegija:
Škola kao odgojno-obrazovna ustanova
Šifra ISVU:
Šifra MOZVAG:
DSP202
ECTS:
5
Jezik izvođenja:
hrvatski
Preduvjeti upisa:
Odsjek:

Studij
Godina
Semestar
Status
POSLIJEDIPLOMSKI SVEUČILIŠNI STUDIJ Pedagogija i kultura suvremene škole
1.g.
ljetni
obavezan

Nastavnik
Nositelj
P
V
S
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
240
0
0

 

Ciljevi i zadaci:

Analizirati i vrednovati funkciju škole u različitim teorijama i društvima; njezin pedagoški i organizacijski ustroj; odgojno-obrazovni proces; makro- i mikrostrukturu; kurikulumske i razvojne smjernice; njezinu kulturu i odnose koji vladaju u njoj; prilagodbe i različitosti unutar škole;  cjeloživotno učenje i,  s toga gledišta, kvalitetu škole kao odgojno-obrazovne ustanove.

Ishodi učenja:

Studenti će samostalno planirati, razvijati i vrednovati teorijska, pedagoška i organizacijska pitanja škole, poticajno okruženje za učenje i alternativne pristupe školi, razvojne smjernice školskog kurikuluma, cjeloživotno učenje i različitosti unutar škole te učinkovitost i kvalitetu škole.

Sadržaj predmeta:

Teorije i funkcije škole (retrospektiva, sadašnje stanje i perspektiva). Škola i društveno okruženje – nove paradigme i izazovi školi. Alternativne škole. Pedagoški i organizacijski ustroj škole. Odgoj, obrazovanje i nastava.  Socijalizacija, motivacija i kreativnost (podrška učenicima). Školski program i kurikulum. Integrirane/kroskurikulumske teme. Učenici s posebnim potrebama. Kultura škole i školskih odnosa. Škola i cjeloživotno obrazovanje. Unutarnje i vanjsko vrednovanje škole.  

Vrste izvođenja nastave:

predavanja, samostalni zadatci, konzultacije

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i procjena ishoda učenja:

 

 

Obveze i praćenje rada studenta:

Esej, Pohađanje nastave, Usmeni ispit

Način vrednovanja i ocjenjivanja:

Elementi praćenja i provjeravanja:

Element
Opterećenje u ECTS
Udio u ocjeni
Esej 0 0%
Pohađanje nastave 0 0%
Usmeni ispit 0 0%

 

Način oblikovanja konačne ocjene:

Primjer izračunavanja ocjene:

Ostale informacije relevantne za praćenje i vrednovanje studenta:

 

 

Obavezna literatura:

  1. Greene B., (1996), Nove paradigme za stvaranje kvalitetnih škola. Zagreb: Alineja.
  2. Glasser,W., (1994), Kvalitetna škola. Zagreb: Educa.
  3. Henting,F., (2000), Humana škola. Zagreb: Educa.
  4. Jurić, V., (1999), Razvojni smjer školskih teorija. U: Osnove suvremene pedagogije (ur. A. Mijatović), Zagreb: HPKZ.
  5. Peters, T., Waterman, R., (2008), U potrazi za izvrsnošću. Zagreb: Profil.
  6. Previšić, V., (1999), Škola budućnosti: humana stvaralačka i socijalna zajednica. Napredak, br. 1.
  7. Stoll S., Fink D. (1996), Mijenjajmo naše škole. Zagreb: Educa.

Dopunska literatura:

  1. Bezinović, P., (2006), Priručnik za samovrednovanje škola" - Prilog unapređivanju kvalitete odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj. Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.
  2. Legrand, L., (1993), Obrazovne politike. Zagreb: Educa.
  3. Madelin, M., (1991), Osloboditi školu. Zagreb: Educa.
  4. Matijević, M., (2001), Alternativne škole. Zagreb: Tipex.
  5. Tillmann, K. J., (ed.) (1994), Teorije škole. Zagreb: Educa

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju razvoj znanja, vještina i kompetencija:

Aktivnosti studenata na nastavi, projektni zadaci, prezentacije studenata i publiciranje radova.

Ostale informacije: