Studij | Godina |
Semestar |
Status |
---|---|---|---|
POVIJEST - PRIJEDIPLOMSKI (dvopredmetni studij) | 1.g. |
zimski |
obavezan |
Nastavnik | Nositelj |
P |
V |
S |
---|---|---|---|---|
Volner, Hrvoje | 0 |
0 |
0 |
|
Rajković, Dragana | 15 |
0 |
0 |
Cilj kolegija je upoznati studente s osnovnim elementima prapovijesti i ljudske prošlosti, od prvih ljudi i njihove materijalne i duhovne kulture kroz paleolitik, mezolitik, neolitik, eneolitik, brončano i željezno doba.
Po završetku nastave iz navedenog kolegija student će moći:
Kolegij daje pregled općih saznanja o arheologiji kao znanstvenoj disciplini, o podjeli arheologije po kronološkom kriteriju (pretpovijesna, klasična, srednjovjekovna, itd.), o periodizaciji i različitim kronološkom sustavima u svijetu arheologije, zatim o metodama arheoloških istraživanja, vrstama arheološke građe, načinu obrade, zaštite i čuvanja arheoloških nalaza i, konačno, metodologiji interpretacije i prezentacije arheoloških nalazišta i nalaza. Dakako, kolegij daje i pregled pomoćnih znanstvenih disciplina (paleontologija, geologija, paleoetnologija, antropologija i sl.) te prirodoznanstvenih metoda koje se rabe za potpunije (preciznije) datiranje arheološke građe.
predavanja
NASTAVNA METODA | AKTIVNOST STUDENTA | ISHOD UČENJA |
METODA PROCJENE |
predavanje, grupna rasprava | slušanje predavanja, analiza literature, sustavno opažanje | usvojiti pojmove i glavne procese razvitka ljudske kulture u prapovijesti | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | slušanje predavanja, analiza literature, sustavno opažanje | prepoznati kulturne i kronološke odrednice prapovijesti | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | slušanje predavanja, analiza literature, sustavno opažanje | procijeniti važnost arheoloških dokaza u proučavanju ranih ljudskih zajednica | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | slušanje predavanja, analiza literature, sustavno opažanje | formulirati na koji način interpretirati tragove ljudske kulture u prapovijesti | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | slušanje predavanja, analiza literature, sustavno opažanje | usvojiti metode proučavanja prapovijesti, prije svega, prapovijesne arheologije | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | slušanje predavanja, analiza literature, sustavno opažanje | razviti osjećaj i biti sposoban za kritičko i analitičko promišljanje o procesu evolucije ljudskog roda i njegove kulture | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | slušanje predavanja, analiza literature, sustavno opažanje | razviti sposobnost i vještinu interpretacije složenih podataka zasnovanih na prapovijesnim artefaktima | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
predavanje, grupna rasprava | slušanje predavanja, analiza literature, sustavno opažanje | usvojiti terminologiju karakterističnu za proučavanje prapovijesti i razviti vještinu vizualizacije ostataka materijalne kulture | aktivnost studenta u nastavi, pismeni ispit, usmeni ispit |
Pismeni ispit, Pohađanje nastave, Usmeni ispit
usmeno i pismeno
Element | Opterećenje u ECTS |
Udio u ocjeni |
---|---|---|
Pismeni ispit | 0,75 | 40% |
Pohađanje nastave | 0,25 | 0% |
Usmeni ispit | 1 | 60% |
Pismeni ispit, odnosno kolokviji (1+2) s po 20 pitanja čine 0,75 ECTS, odnosno 40% udjela u konačnoj ocjeni.
Usmeni ispit nosi opterećenje od 1,00 ECTS, čine ga pitanja (najmanje 3, najviše 10 pitanja iz problematike kolegija). U ukupnoj ocjeni to je udio od 60%.
Pohađanje nastave je, dakako, vrlo važno, a studenti moraju biti na 70% posto predavanja da bi dobili potpis i mogućnost daljnjega rada u okviru kolegija. Uz sve navedeno, studentima preporučujem i aktivnost u nastavi.